Az Európai Bizottság közzétette az előzetes adatokat a tavaly közúti balesetben elhunytak számáról. A statisztikából a helyszínek és az érintettek kora, neme is szerepel. Lehet következtetni.
Az előzetes adatok szerint az EU-útjain 2021-ben a megelőző évhez képest 5 százalékkal több ember vesztette az életét közúti közlekedési balesetben. Összesen tavaly 19 800 áldozatról számoltak be az EU tagországai. A 2020-as évhez viszonyított összehasonlítást nagyban befolyásolják az egyes országokban a járvány lefolyása alatt kialakult helyzetek. 2019 és 2020 között a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 17 százalékkal csökkent, ezt követte az élet normalizálódásával, a szigorú korlátozások enyhítésével az esetszámok fent említett 5 százalékos emelkedése.
A pandémia előtti 2019-es évhez képest 2021-ben 13 százalékkal csökkent a közúti halálesetek száma az EU-ban. A 2020-ra rendelkezésre álló adatok (a 2021-es részletes adatok még nem állnak rendelkezésre) rálátást adnak a közúti halálos balesetek jellemzőibe, az úthasználók típusába és a helyszínekbe, valamint reprezentálják az áldozatok nemét és életkorát.
A halálos közúti balesetek 52 százaléka országutakon történt, a városokra a balesetek 40 százaléka jutott, az autópályák 8 százalékkal részesedtek. Az összes halálos közúti baleset 43 százalékát a személygépkocsiban ülők, 20 százalékát a gyalogosok, 18 százalékát a motorkerékpárosok és 10 százalékát a kerékpárosok okozták.
A városi területeken belül a gyalogosok (37 százalék) tették ki az áldozatok legnagyobb részét. Őket a motorkerékpárosok követték 18 százalékkal, majd a kerékpárosok 14 százalékkal – tehát a városi területeken az összes halálos áldozat közel 70 százaléka úgynevezett veszélyeztetett úthasználó (tehát nem védi őket „karosszéria”).
Négyből három halálos közúti baleset okozásért (77 százalék) férfi volt a felelős. Az idősek (65 év felettiek) az összes halálos áldozat több mint negyedét (28 százalék) tették ki, bár arányaiban több fiatal halt meg az utakon. Míg az uniós utakon elhunytak 12 százaléka 18 és 24 év közötti volt, addig ez a korcsoport az EU lakosságának csupán 7 százalékát teszi ki. A statisztikák tehát azt mutatják, hogy a fiatalok nagyobb valószínűséggel válnak halálos kimenetelű közúti baleset részesévé.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
B-jogsi elméleti oktatás térítésmentesen
A honvédség biztosítja szolnoki végzős középiskolásoknak a gépjárművezetői gyakorlati képzést.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Megszokásból tolták neki
Budapesten egy hónap alatt 703 gyorshajtót rögzítettek az új traffiboxok Óbudán.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.