Júniusban Hollandiában tartott gépjármű-biztonsági konferencián mutatta be a Mercedes-Benz a legújabb passzív és aktív biztonsági fejlesztéseit. Köztük a hátul ülőknek szánt frontlégzsákot és a komfort biztonsági övet.
Hollandiában, júniusban tartották azt a közlekedésbiztonsági konferenciát, amelyen a Mercedes bemutatta új koncepcióautóját, amelyen a jövőben bevezetendő biztonsági eszközöket, és azok működését demonstrálta. A számos aktív- és passzív biztonsági eszköz közül elsőként a hátsó üléseken ülők védelmére fejlesztett frontlégzsákot, és a bővített komfort funkciókkal ellátott biztonsági övet mutatjuk be.
Erre aktualitást ad, hogy a hátsó üléseken ülők körében alacsonyabb a bekötöttségi arány, holott a az övek védelmi szerepe nem kisebb, baleset esetén pedig a bentülők veszélyeztetettsége csak minimálisan kisebb az elöl ülőknél. Sőt a hátul ülők, ha nem kötik be magukat, akkor az elöl ülőket is veszélyeztetik, ugyanis az előre csapódó test sérüléseket okozhat az első ülésben szabályosan bekötött utazóknak is – olyan erőhatások lépnek fel, hogy a hátul ülő egy erőteljes ütközés során előre csapódva kiszakíthatja az első ülést a helyéről.
A fegyelmezettebb németek 97 százaléka elöl és hátul is beköti a biztonsági övét, az USA-ban ez az arány csupán hetven százalékos. A tanulmány megjegyzi, hogy az EU államok többségében, külön megemlítva Magyarországot is, szintén csak 70 százalék körüli a hátul ülők között a biztonságiövet használók aránya. Érdemes megemlíteni, hogy az utasok övhasználata nem tartozik Magyarországon a gépjárművezető felelősségi körébe, tehát egy esetleges közúti ellenőrzéskor az övet nem használó utast bírságolja a rendőr: lakott területen belül 10 000, kívül 15 000, autópályán 20 000 forintra.
A Mercedes-Benz a légzsákokkal kapcsolatos kutatásait 1966-ban kezdte. Először kereskedelmi forgalomba vezetőoldali légzsákot 1980-ban hoztak, a W126 sorozatú S-osztályú luxusautóban. A hátsó ülésekre fejlesztett frontlégzsákot pedig idén mutatták be az ESF demóautóba, amelyet a nagyközönség majd ősszel a Frankfurti Autószalonon tekinthet meg.
A légzsákot az első ülés háttámlájába szerelik, a működési elve azonos a többi légzsákkal, tehát a gyorsulás érzékelők és az ülésfoglaltság jelző jelei alapján aktivizálódik, piropatron robbantja be, az így fejlődő gáz fújja fel a zyákot. A zsákon elhelyezett réseken tervezett a zsák kiürülése, amelyet úgy állítottak be, hogy beleszámították, hogy a hátiul ülő is használja a biztonsági övet. A zsák viszonylag nagy űrtartalmú, hasonlóképpen az első utasoldali zsákhoz. Viszont a formája más, mintegy „begyűjti” az előrelendülő utas testét baleset esetén. A Mercedes vizsgálatai szerint a fej és nyaksérülések valószínűsége a légzsák alkalmazásával 30 százalékkal csökkenthető.
A hátsó ülésen történő övhasználati hajlandóság növelésére a Mercedes több plusz szolgáltatást is kidolgozott. Az övcsatt megvilágított, valamint USB-csatlakozóval ellátott, amelyen át a személyes okos-eszközök rácsatlakoztathatók az autó rendszereire. Továbbá a biztonsági öv fűthető is, bár ennek értelme nem világos, ruhát viselve még senkit sem halottunk panaszkodni, hogy hideg a biztonsági öv, márpedig hidegben általában felöltöznek az emberek. A 48 mm széles öv -10 celsius fokról testhőmérsékletre négy perc alatt melegszik fel.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Spórolnak a biztosításon
Az alkuszszövetség szerint a vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
Újpesti felújítást tervez a BKK
Budapesten az újpesti István út és a Pozsonyi utca felújítását készíti elő a BKK.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
10 km kilenc milliárd forintból
Átadták a 441-es számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti felújított szakaszát.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Olcsóbb így a biztosítás
A kgfb-kampány első hetében a kötelező gépjármú felelősségbiztosításukat lecserélők átlagosan 29,6 százalékot spórolhattak a díjon.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.
Korlátozás az M31-esen
Az M31-es autópályán, Gödöllő térségében híd dilatációs elemek javítása miatt van terelés.