A jelenleg futó váltási időszak csak az autópark egy egyre szűkülő részét érinti. A szerződéskötési időhöz kötött éves fordulóra átállt többség rendre meredeken emelkedő díjakról számol be.
Több olvasónk is jelezte, hogy idén, követve a már tavaly, sőt tavalyelőtt elindult trendet az autóik kötelező gépjármű felelősségbiztosításának (kgfb) a díjnövekedése rendre eléri vagy meghaladja a 15-20 százalékos értéket. És mindezt annak ellenére, hogy a biztosított nem okozott kárt, és vagy feljebb is lépett a bonus-malus fokozatában, vagy már elérte a B10-et. Ilyen összegű emelések indokoltsága nehezen igazolható, hiszen ez többszöröse az inflációs értéknek, másrészt, ha bárkinek javul a bonus besorolása, akkor a rendszer eredeti funkciója szerint díjenyhítést kéne kapnia, nem pedig díjemelést tapasztalnia.
Az olvasói tapasztalatokat támasztja alá a Magyar Autóklub (MAK) is. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke közleményében elfogadhatatlannak nevezi, hogy egyes biztosítók indokoltnak tartják a gépjármű-felelősségbiztosítások 20 százalékos emelését jövőre. A MAK álláspontja szerint a gépjármű-felelősségbiztosítás 2021. évi díjainak megállapítása során a biztosítóknak figyelembe kellene venniük, hogy a gépkocsiközlekedés a vírushelyzet folytán jelentősen csökkent.
Ha a járvány miatti változásokat figyelmen kívül hagyják, szükség lehet a díjképzés vizsgálatára, amit a Magyar Nemzeti Bank a károkozói pótdíj kapcsán korábban már kilátásba helyezett – jegyezte meg Kovács Kázmér. A közlemény emlékeztet arra, hogy a jelenlegi váltási időszakban nyilvánosságra hozott díjak csak a 10 évnél idősebb (és azóta tulajdonost nem váltott) gépkocsik üzemeltetőit érintik. A többinél a díjak megállapítása még nem zárult le, ezeknél az autóklub szükségesnek tartaná az általa említett szempontok érvényesítését.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Éles szemmel, tapadó gumikkal
Véget ért a „Láss jól, vezess biztonságosan!” közlekedésbiztonsági kampány.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.
Fékezés után gyorsítást várnak
Szakértők szerint csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán.