Az élsportolók mellett a hobbi-kerékpárosok is használhatják majd Magyarország első fedett kerékpáros-pályáját, a Kőbányai BringArénát.
Magyarországnak jelenleg nincs fedett kerékpáros létesítménye, pedig a versenysport és a közlekedésre nevelés érdekében is nagy segítség lenne egy állandó fedett csarnok. Ezt a hiányt fogja pótolni a 2021. év végéig megépülő Kőbányai BringAréna. A több mint 120 éves Millenáris Velodrom betonfelülete évtizedek óta romlik, az Európa-bajnoki ezüstérmes Lovassy Krisztián vagy a Világkupa ötödik helyezett Szalontay Sándor is Bécsbe utaznak egy-egy pályaedzésre. A speciális szakmai munkát pedig országúton, a forgalomban kénytelenek elvégezni.
Ebből adódóan a pálya szakág utánpótlása igen nehéz helyzetben van, hiszen ki vinné el a 10 éves gyerekét Bécsbe egy edzésre, ha egy másik sportágban két utcával arrébb is talál megoldást. De egy fedett kerékpáros pálya nem csak az élsportolók számára készül! Ahogy a világon minden hasonló létesítményben, a Kőbányai BringArénában is lesz edzési lehetőség hobbi sportolók részére. Sőt, a pálya közepén rendelkezésre álló több mint 2000 négyzetméteres terület kiváló helyszín arra, hogy ott iskolás gyerekek számára tartsanak gyakorlati oktatásokat, hogy megtanuljanak biztonsággal elindulni, fékezi, kanyarodni, kikerülni és számos olyan feladatot végrehajtani, amivel a forgalomban is találkozhatnak.
A Kőbányai BringAréna régi adósság a sportág felé – sok sportolói generáció reménykedett benne, hogy egyszer majd Budapesten is lesz egy igazi, fedett Velodrom. Erre a célra a Magyar Kerékpáros Szövetség az EMMI évenkénti infrastruktúra támogatásaiból hat év alatt gyűjtött össze közel 370 millió Ft-ot. Ez az összeg azonban nem lenne elegendő a kivitelezéshez. Az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz segítette az ügyet, és hosszú hónapok szervezési munkája végén, április 26-i döntésével a Kormány 337 millió Ft-tal egészítette ki a rendelkezésre álló összeget. Így azonnal megkezdődhetnek a kivitelezési munkálatok, és remélhetően már ez év végére el is készül a csarnok és a fapálya.
A Magyar Kerékpáros Szövetség 2019. július 2-i döntése alapján a pálya építésével és üzemeltetésével a Vuelta Kft-t bízta meg. A Kőbányai Önkormányzat erre a célra 15+5 évre biztosítja a Sportliget területén azt a másfél hektáros telket, amin a létesítmény felépülhet. A Sportligetben idén újították fel az Újhegyi Uszodát, és a parkban több szabadtéri sportpálya mellett futókör is létesült. Ezen a területen még idén egy aszfaltos pumpa-pályával is bővül a sportpályák sora – így a fedett kerékpáros fapálya egy igazán sportos környezetbe kerül. A Vuelta Sportiroda a szervezője több hazai kerékpáros eseménynek, köztük a Tour de Hongrie-nak is, de ez a cég hozta létre a BringaAkadémia tantárgyat és kapcsolódó pedagógus továbbképzést is, így kézenfekvő kapcsolódás, hogy a BringArénában a sport mellett az közlekedésre nevelés és oktatás is otthonra leljen.
Bár a Kőbányai BringAréna nem mérhető egy nemzetközi versenyek szervezésére is alkalmas, több ezer fő nézőt is fogadni képes fedett csarnokhoz, mégis hatalmas lépés a sportág életében. A 4500 négyzetméter alapterületű, fémszerkezetű ponyvacsarnokban egy 200 méter hosszú, 6 méter széles, döntött kanyarú fapályát helyeznek el. A csarnokban lesz egy alagút, hogy a pálya belsejébe biztonságosan be lehessen jutni a kerékpárosok zavarása nélkül, valamint egy vizes blokk szolgálja ki a sportolókat és a nézőket. A nézői lelátó 100 fős lesz, mivel ez egy edzőpálya.
A csarnokot és az alépítményeket a közbeszerzésen nyertes Graboplan Kft. készíti el, a Szeghi Stúdió tervei alapján. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) elvárásainak megfelelő, úgynevezett 3. kategóriás fapályát a német Velotrack szállítja. A pálya felülete és környezete valamint a csarnok edzésekre és kisebb versenyek lebonyolítására lesz alkalmas. Az épület a sátor jellege miatt nem lesz fűthető, vagyis téli edzésekre csak korlátozottan lesz használható. De az év 365 napjából 300 napot biztosan ki tudják használni a versenyzők, a hobbi sportolók és a gyerekek egyaránt.
A kerékpárosok a közúti közlekedés védtelen résztvevői. Passzív védelmi megoldások hiányában, a motorkerékpárosokhoz hasonló védőöltözet nélkül baleset esetén a kerékpáros testét közvetlenül érik a behatások. A kerékpárosok így, majdnem minden őket érintő balesetben megsérülnek: esetükben nem a személyi sérülés megtörténte, hanem annak súlyossági foka a kérdés. Az Rendőrség és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság baleset-megelőzési tevékenységében kiemelt helyen szerepel a kerékpárosok közlekedésbiztonsága.
A sajtótájékoztatón Óberling József r.ezredes az ORFK-OBB képviseletében felhívta rá a figyelmet, hogy évente megközelítőleg 60-80 kerékpáros veszíti életét közúti közlekedési baleset során és megközelítőleg 3000 sérül meg. Az előzetes adataink alapján 2021-ben az eddig eltelt négy hónap alatt 8 kerékpáros veszítette életét közúti balesetben.
Az elmúlt évek baleseti adatait alapján a balesetek felében a kerékpáros a felelős a baleset okozásáért. A kerékpárosok által okozott balesetek legfőbb okai között – az előfordulás gyakoriságának sorrendjében – az elsőbbség meg nem adása, az irányváltoztatás, haladás és kanyarodás szabályainak a megszegése, valamint a sebesség nem megfelelő alkalmazása említhetők. Mindezek tudtában üdvözlendő egy olyan kezdeményezés, ahol a kerékpározás mesterfogásai is elsajátíthatók, egy igazi kerékpáros közösségben.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Csaló kamionokra vadásznak
Decembertől a csalókat is büntetik a tengelysúlymérő kapuk.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Vasárnaptól kaphatóak a jövő évi autópálya-matricák.
December 1-jétől megvásárolhatók a 2025-ös autópálya használati jogosultságok. Az új évre ismét emelkednek mind az autópálya-matrica árak, mind a büntetések.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Drágul a parkolás Budapesten
Változik a parkolási rend a fővárosban, a részletekről még tárgyalnak, a díjemelés már biztosnak tűnik.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Az Opel a legnépszerűbb használtautó
A magyar használtautó-piacon októberben 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Áramot benzinkúton
Az OMV 2025 végéig közel 50 ultragyors elektromos-töltőpont átadását tervezi.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Ha olcsóbb, akkor is drágább?
Netrisk: a kgfb-kampány első két hetében 5 százalékkal nőttek a díjak éves szinten.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Bekeményítettek az olaszok
Olaszországban szigorították a KRESZ-t, zéró toleranciát léptetnek életbe a drogfogyasztással és a mobiltelefon használattal szemben.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.
Országos hóhelyzet
Az utak burkolata havas, latyakos szinte az ország egész területén. A tisztítást folyamatosan végzik, de továbbra is torlódásokra kell számítani.