Ennyi időt vesz igénybe egy gyors rápillantás vezetés közben a telefonra. Nagyon sok minden történhet ez alatt!
A legtöbb autós azt hiszi, hogy a vezetés közben történő okostelefonon való társalgás, üzenet olvasás csak egy-egy pillanatra vonja el a figyelmet az útról. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint valójában átlagosan 4,6 másodpercig tart elküldeni egy üzenetet, vagy rápillantani egy beérkezőre vezetés közben. A figyelmetlen vezetés veszélyes: az NHTSA szerint egyedül 2019-ben 3142 közlekedési baleset miatti halálesetért felelős az USA útjain. Ráadásul az üzenetküldés a legveszélyesebb figyelemzavaró tevékenység, nagyjából egyenértékű azzal, mintha 90 km/órás tempónál 4,6 másodpercen át csukott szemmel haladnánk.
A ma közzétett “Driving Disrupted” című videóban a Lexus bemutatja, hogy pontosan mi történik, amikor az autósok 4,6 másodpercig nem látják az utat. A részvevők egy zárt pályán beülnek egy Lexus NX-be – méghozzá abban a tudatban, hogy rutin tesztvezetésen vesznek részt. Azt nem tudják, hogy nem egy hétköznapi NX-et, hanem egy egyedi, különlegesen módosított autót vezetnek, aminek gyári kódneve NX 4.6. Az autót elektrokromatikus technológiával szerelték fel, ami képes egy pillanat alatt átláthatatlanná tenni a szélvédőt, 4,6 másodpercre teljesen megfosztva a vezetőt a kilátástól. A videó jól érzékelteti az ezzel okozott káoszt. Vinay Shahani, a Lexus USA marketingért felelős alelnöke felhívta a figyelmet rá, hogy: „Még a létező legfejlettebb biztonsági rendszerek sem tudják pótolni az autóvezető osztatlan figyelmét.”
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.