Önjáró buszok, önvezető taxik, automata kamionok. Sok kezdeményezés, de reméljük maradhatnak a sofőrök.
Az Uber önvezető terveit valóra váltani igyekvő amerikai Aurora nevű céggel fejleszt közösen a japán Denso, amely a Toyota típusokba integrálná az önállóság tudását. A céljuk, hogy a robottaxik most nyíló piacán is az elsők között legyen a Toyota. A nagy gyártók úgy okoskodnak, hogy aki elsőként lesz képes megbízható, lakott területen is biztonságosan használható rendszerrel előállni, várhatóan hatalmasat tarol a piacon. Az Aurorával kötött megállapodás szerint, a Toyotával robottaxikat fognak nagy mennyiségben gyártani és a globális piacon értékesíteni. De nem magánvásárlóknak, hanem olyan személyszállítással és ételkiszállítással foglalkozó cégeknek, mint például az Uber.
A Toyota adja nem meglepő módon az autót a tervhez, mégpedig a Sienna egyterűeket, a Denso felelőssége az önvezetéshez szükséges hardver komponensek kifejlesztése, az Aurora pedig a szoftverért és minden egyéb olyan technológiáért felel, amelyek nélkül a jármű nem tudná elvezetni magát. Az Aurora a Toyotával közösen alakítja ki az üzleti tervet a robottaxik tömeggyártására és ehhez kapcsolódóan olyan szolgáltatások nyújtására, mint a finanszírozás, a biztosítás és a karbantartás.
A terveik szerint 2021 végén el fog kezdődni az első, személyszállításra felkészített, automatizált vezetésre képes Sienna-flotta tesztelése a Toyota és az Aurora amerikai tesztpályáin (Pittsburgh-ben, Észak-Kaliforniában, Michiganben és Texasban). Minden autóban ülni fog egy emberi sofőr is, aki egy esetleges vészhelyzet esetén közbe tud avatkozni. A Toyota és az Aurora egyelőre nem gondolkodik magánügyfeleknek szánt önvezető járművek gyártásában. Meglátásuk szerint az automatizált járművek kereskedelmi forgalmazásához vezető út a haszonjárműveken és személyszállításon keresztül vezet.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.