A teljesen elektromos ID. BUZZ lesz az első jármű a Volkswagen Csoportban, amely önvezetésre less képes.
A Volkswagen Haszonjárműveknélelőkészítés alatt áll a forgalmi célú autonóm rendszerek bevezetése 2025-re. Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek vezérigazgatója elmondta: “Idén először hajtunk végre valós környezetű kísérleteket Németországban, amelyek során az Argo AI önvezető rendszerét a Volkswagen Haszonjárművek az ID. BUZZ egyik jövőbeli változatában fogja használni. Ennek az évtizednek a közepén ügyfeleinknek lehetőségük lesz arra, hogy bizonyos városokban úticéljukat önvezető járművekkel érjék el.”
A VW nincs egyedül a munkában, a Ford Motor Company és a Volkswagen Haszonjárművek egyenlő mértékben fektettek be az Argo AI cégbe, amely az autonóm vezetés szoftverplatformjaira specializálódott. A cél az önvezető rendszerek gyors fejlesztése és használata. Az egymilliárd amerikai dollár kezdeti befektetés mellett a Volkswagen az AID (Autonomous Intelligent Driving) leányvállalatát is bevitte az Argo AI-ba. Az autonóm vezetés költségvetésének a Felügyelő Bizottság általi megerősítésével a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) megteszi a következő jelentős lépést az autonóm mobilitás jövője felé.
A konszernen belül haszonjármű-márka felelős a teljesen autonóm rendszerek fejlesztéséért és azok kereskedelmi használatáért a városi területeken. A VWCV speciális rendeltetésű járműveket (SPV) fejleszt ki és gyárt majd, például robo-taxikat és kisteherautókat is. Az Argo AI beruházásokon túlmenően a csoport befektet a Car.Software Organisation projektjeibe is, amely az Argo AI-val párhuzamosan és attól függetlenül fejleszti a támogatott és automatizált vezetési funkciókat a 4. szintig a magán mobilitási szektorban a Volkswagen Csoport összes márkája számára.
A Volkswagen Haszonjárművek fejleszti azokat a járműveket, amelyekben az Argo önvezető rendszerét (SDS) használják. A teljesen elektromos ID. BUZZ-ra alapulnak, amelynek világpremierje egy év múlva, 2022-ben lesz. A fejlesztések már folynak, hogy ne csak elektromossá tegyék az ikonikus Bullit, hanem az SDS-sel úttörő autonóm járművé alakítsák át.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.