Sok céges autót és haszongépjárművet törnek fel. A Ford felmérése szerint az Egyesült Királyságban például minden 23 percben egy haszonjárművet feltörnek.
A brit szigeteken a biztosítóknál bejelentett szerszámlopások száma több mint 50 százalékkal emelkedett 2019-ben, ami összesen 264 millió font (290 millió euro) kárt okozott a brit iparosoknak, ami fejenként átlagosan 11.566 fontot (12.746 eurót) jelent. De nem csak a az EU-ból kiváló Egyesült Királyságban jelent gondot a cégautók, haszonjárművek feltöréses kifosztása, hanem Európa többi országában is. Így a tolvaj és a tulajdonosok közötti technológiai verseny folyamatos, amely a járművédelem és járműfeltörések között játszódik.
A mai technológiai megoldások szélesíthetik a védelem körét is. Erre jó példa a járműkövetéssel rendelkező autókhoz fejlesztett Ford alkalmazás, a Guard Mode. Ez a klasszikus riasztók szenzoradataira épülő, valós időben működő riasztórendszer. Az alkalmazás a sofőrök, tulajdonosok vagy flottaüzemeltetők okostelefonjára küld értesítést, ha járműfeltörést érzékel. A FordPass Pro okostelefonos alkalmazással használható a Guard Mode. A lehívása távolról történhet, ez az első olyan funkció, amit a Ford a vezeték nélküli (over-the-air, OTA) szoftverfrissítéssel aktivál, fokozatosan bevezetve a Ford modellkínálatában.
A Guard Mode a FordPass Pro okostelefonos alkalmazás alfunkciójaként öt jármű távfelügyeletét végezheti. Aktivált állapotban – például munkaidőn kívül vagy a hétvégén – a Guard Mode többféle érzékelővel észleli, ha valaki behatol a járműbe, felnyitja a motorháztetőt vagy a rakteret, illetve beindítja a motort. Ilyen esetekben a rendszer a FordPass Connect modem révén értesítést küld a tulajdonos okostelefonjára.
A Guard Mode akkor is riaszt, ha a járművet kulccsal nyitják vagy indítják be – amire nem reagálnak a hagyományos járműriasztók –; ez akkor lehet hasznos, ha ellopták vagy lemásolták a kulcsot. A Guard Mode értesítései a FordPass Pro alkalmazásban jelzik, hogy mikor nyitották ki a járművet, mikor és milyen okból kapcsolt be a riasztó, és a rendszer hol észlelte utoljára a jármű jelenlétét. A Guard Mode a FordPass Pro alkalmazásban már meglévő riasztási értesítésekre épül – köztük a tréleres lopási riasztásra –, ami akkor lép működésbe, ha a bezárt járműről leakasztanak egy utánfutót.
A Guard Mode funkció aktiválása a FordPass Pro alkalmazást használó és bekapcsolt FordPass Connect modemmel rendelkező jármű tulajdonosoknak elküldött vezeték nélküli szoftverfrissítéssel történik meg, illetve alapfelszereltségként már elérhető lesz az értékesített új járművekben. A FordPass Pro alkalmazás az alábbi európai országokban rendelhető meg: Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Írország, Olaszország, Luxembourg, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország és az Egyesült Királyság. Magyarországi bevezetése 2021 tavaszán várható.
A távvezérelt funkciók használatához FordPass Pro okostelefonos alkalmazás, a FordPass Connect és egyéb kiegészítő összekapcsolt szolgáltatások szükségesek. Az összekapcsolt szolgáltatások és funkciók működése függ a mobilhálózat működésétől. A fejlődő technológia/mobiltelefonos hálózat/járműalkalmasság korlátozhatja, illetve megakadályozhatja az összekapcsolt funkciók használatát. A FordPass Pro okostelefonos alkalmazás használatához a FordPass Connect rendszenek bekapcsolt állapotban kell lennie a járműben. A. FordPass Pro alkalmazás kompatibilis az Apple és Android okostelefonokkal, és megvásárolható 20 európai piacon az Apple App Store és a Google Play Store kínálatából.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.