Két sofőr nélküli Toyota Proace áll üzembe személyszállításra a norvégiai Oslóban.
Oslóban egy helyi tömegközlekedési vállalat, a Ruter tesz kísérletet az önvezető Toyota kisbuszokkal. Társa ebben az autonóm buszjáratot üzemeltető Holo és a Toyota Motor Europe is. A próbához két Toyota Proace-t szerelnek fel a „Sensible 4” finn cég szenzorrendszerével, valamint új generációs vezérlő szoftverével. A finn vállalkozás alapítói a nyolcvanas évek óta foglalkoznak autonóm mobilitással, jelenlegi plug-and-play rendszereiket kifejezetten az utólagos integráció igényeit szem előtt tartva fejlesztik.
A finn cég a terveik szerint 2022-ben dobja piacra a világ első, időjárástól függetlenül működő, 4. szintű autonóm járművezérlő szoftverjét. A norvég kísérlet része a hosszú tesztelési sorozatnak. A saját járatszám (529) alatt közlekedő, hat utas szállítására alkalmas, kerekes székes rámpával is rendelkező Toyoták üzemeltetése igazi éles bevetés.
A Sensible 4 mesterséges intelligenciát alkalmazó rendszere kedvezőtlen körülmények között (eső, havazás, jegesedés, köd) is képes a szenzorok működtetésére, a 3D LIDAR adatok feldolgozására. „Az autonóm mobilitás egészen addig nem terjedhet el széles körben, amíg a technológiák nem képesek a körülményektől függetlenül, nap mint nap teljesíteni. Norvégia ideális tesztkörnyezet a számunkra: ha itt működik a rendszerünk, mindenhol működni fog” – nyilatkozta a projekt indításakor Harri Santamala, a finn vállalat vezérigazgatója.
A Sensible 4 rendszerének előnye a nagyobb menetsebesség. Míg a Holo jelenleg alkalmazott autonóm járművei 18 km/óra sebességgel közlekednek, a Toyota Proace-ek elméletben 40 km/óra sebességgel is haladhatnak. Egyenlőre azonban visszafogták a száguldozást, a kísérleti projektben 30 km/órában maximálják a járművek sebességét. Az egy éven át tartó projekt első szakaszában feltérképezik a kijelölt útvonalat, valamint a norvég törvényekben előírt 500 tesztórát teljesítik a Toyota Proace-ek. Amennyiben ez a fázis sikeresen lezárul, akkor legkorábban 2021 első negyedévében megkezdődhet az utasok szállítása.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.