Német Rheinmetall Lynx harcjárművekkel szerelik fel a Magyar Honvédséget. Összesen 218 darab páncélos beszerzése a terv.
Korom Ferenc vezérezredes, a Magyar Honvédség parancsnoka és Armin Papperger, a német Reheinmetall hadiipari vállalat igazgatótanácsának elnöke a Honvédelmi Minisztériumban írta alá a beszerzési csomagról szóló szerződést a napokban. A több mint kétmilliárd euró értékű modernizációs programban 218 darab Lynx KF41 harcjárművet kap a honvédség.
A harcjárművekből 172 darabot Magyarországon szerelnek majd össze a Rheinmetall és a magyar állam között augusztus 17-én kötött megállapodás szerint alapítandó vegyesvállalat üzemében. A megrendelésben szereplő első 46 darab páncélost Németországban gyártják le: a gyártásban oktatási céllal magyar szakemberek is részt vesznek majd.
Magyarország az első külföldi megrendelője a 2016 nyarán bemutatott harcjárműnek. A lánctalpas KF41 jelű változatát 2018 nyarán mutatták be, ezt választotta a honvédség. Ez a típus a háromfős kezelőszemélyzeten kívül nyolc felfegyverzett lövészkatona szállítására alkalmas. A torony főfegyverzete 35 mm-es gépágyú, kiegészítő fegyverzete 7,62 mm űrméretű géppuska valamint irányított páncéltörőrakéta indító, vagy UAV indítóállás.
A járművek beszerzésével a Honvédség egy, a kétezres évek elején, a BMP-1 szovjet/orosz gyártmányú lánctalpas lövészpáncélosok kivonásával elvesztett képességet kap vissza. A Lynx, mivel új konstrukció, így jó fejlesztési alap, valamint nagyobb védettséget nyújt a kezelőknek és képes fogadni a modern fegyverrendszereket. A térségben Csehország is tesztelte a Lynx típust, és ott is szóba került a rendszeresítése.
A KF 41 harcjármű tömege 44 tonna (összehasonlításként a négytengelyes, kerekes BTR 80 lövészjármű tömege 14 tonna, a szovjet-orosz T72 harckocsi alapváltozatának tömege 41 tonna, a Leopard 2A7 harckocsi alapváltozatának tömege 62 tonna), a motorja 1140 lóerős Liebherr dízel. A páncélzata moduláris, a külső kialakítása a csökkentett észlelhetőség kívánalmai szerint kialakított. Nagy mozgékonyságú, a légiszállítási igények figyelembe vételével tervezett harcjármű.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.