Mivel az Euro NCAP tesztjein oldalütközések vizsgálatánál bevezetik, hogy nem csak az ütést kapó oldalon mérik a sérüléseket, a gyártók a passzív biztonsági rendszerek piaci versenyébe bedobták az ülések közé felfúvódó középső légzsákot. Olyan kisautókba is elérhető lesz, mint a Honda Jazz.
A törésteszteket végző Euro NCAP 2020-tól szigorúbb eljárással teszi próbára az autók oldalirányú ütközéssel szembeni védelmét. Ennek az is része, hogy már nemcsak az ütközés oldalán vizsgálják a járművet, és a benne ülők esetleges sérüléseit, hanem a túlsó felén is. Az ütközés ellenoldalán ülők sérülésesélye is magas egy oldalütközés esetén, ugyanis testük az ütközésirányába mozdul nagy sebességgel. Így rándulásos sérülést is szenvedhetnek, valamint nekicsapódhatnak az utastér berendezési elemeinek ugyanúgy, mint az utastérbe benyomuló idegen testnek, valamint a srülésoldalon ülő utazótárs testének.
Az ilyen jellegű sérülések elleni védelemre szolgál az új középső első légzsák, amely a két ülés közé fúvódik fel. Ezt első európai Hondaként megkapja a most bemutatott új Honda Jazz e:HEV, amelyben szériatartozékként kínálják, ezzel a kategóriaelsőség is a japán típusé. Az új légzsák a fejlesztők beszámolója szerint jelentősen csökkenti a fej- és a mellkassérülés kockázatát oldalirányú ütközés esetén. A Honda a vezetőülés háttámlájába építette be az új légzsákot. Felfúvódásával csökkenthető annak esélye, hogy oldalirányú ütközés esetén az elöl ülők teste egymásnak csapódjon. A légzsák a vezetőt körülölelve, ívesen fúvódik fel.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.