A Toyota azt tanulmányozza a japán Akaiwa városában, hogyan használhatók fel az úgynevezett összekapcsolt technológiákat használó autók (connected car), azaz az internethez és a jövőben egymáshoz is kapcsolódó járművek által szolgáltatott adatok az útkarbantartáshoz.
Ma az önkormányzatok az útkarbantartási feladatokat a rendszeres megfigyelő járőrözés során gyűjtött adatokra alapozzák, figyelemmel a hétköznapi úthasználat biztonságára, a balesetmegelőzésre. Már ma is léteznek Japánban olyan önkormányzatok, amelyek járműadatokat, illetve a járművek kameráiból származó képeket használnak fel az útburkolatok állapotának megfigyelésére. Ezek a megoldások általában nagyobb településeken működnek, hiszen a hatóságoknak elegendő pénzzel kell rendelkezniük a költségek fedezésére. A legtöbb kis és közepes méretű önkormányzat korlátozott pénzügyi helyzete azonban nem teszi lehetővé e módszer alkalmazását.
Így igény lenne egy fenntartható, alacsony költségű útkarbantartási rendszer kifejlesztése. Ennek alapján a Toyota alapítványa a helyi hatóságokkal és egyetemmel összedolgozva 2019. július és 2021. március között zajló kísérleti programot dolgozott ki. Járműadatokat gyűjtenek az összekapcsolt autókból, figyelik a fedélzeti kamerák képeit a helyhatósági üzemeltetésű autóknál valamint infrastrukturális adatokat gyűjtenek a helyhatóságtól, például hidakról, vízvezetékekről és csatornákról. Képadatokat várnak non-profit szervezetektől, például a természeti katasztrófák idején segítséget nyújtóktól.
Az így gyűjtött adatokból határozzák meg a karbantartási munkákat. A kísérlet célja, hogy megvizsgálják, hogy az eddigi módszernél gyorsabb-e, és jobban alkalmazkodik-e a szélesebb körű adatgyűjtésre alapuló új módszer. Természetesen vizsgálják a két megoldás gazdasági lehetőségeit. Az elsődleges cél azonban, hogy mielőbb észleljék az úthibákat, karbantartási feladatokat, hogy a lehető leggyorsabban elhárítsák azokat. Elméletileg az adatszolgáltatók körének a bővítésével az eddigieknél jóval gyorsabban reagáló rendszert építhetnek fel.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.