22 országból 2300 mérnökhallgató 72 csapatba szerveződve versenyez saját tervezésű autóival szerda óta Zalaegerszegen, ahol vasárnapig tart a Formula Student East verseny idei futama.
22 ország 72 csapata indul az idei FS Easten, saját fejlesztésű járműveikkel belsőégésű, elektromos és önvezető kategóriákban nevezhettek a magyarországi megmérettetésre. A versenyt szervező Járműmérnökök Egyesületének elnöke Kiss Dávid elmondta, hogy a legkülönfélébb, autókkal zajló versenynek másodszor ad helyet a ZalaZone Járműipari Tesztpálya. A megmérettetésen 2007 óta vesz részt magyar csapat is, az első hazai futamot 2010-ben szervezték. 2016 óta kelet-európai régiós versenyként szervezik a magyarországi futamokat. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával jövőre már 90, 2021-ben pedig 100 csapat versenghet a Formula Student East magyar futamán, így a világ egyik legrangosabbjának számító németországi verseny méreteit is elérik.
A versenysorozatot 1981-ben a tengerentúlon álmodták meg mérnöki és gazdasági tanulmányokat folytató diákok számára. A feladat, hogy egy olyan formula versenyautót konstruáljanak, amelyet nem csupán megépítenek, de a piaci bevezetésére vonatkozó koncepciót is elkészítik. Egy ilyen életszerű projekt egész éves munkát, kitartást, innovatív hozzáállást, elméleti és gyakorlatorientált felkészülést követel a csapatok tagjaitól. A Formula Student East-et 2016-ban olyan volt mérnökhallgatók hívták életre, akik korábban versenyzőként és szervezőként is kipróbálták magukat a Formula Student világában, így évtizedes tapasztalattal és nemzetközi kapcsolatokkal bírtak a szervezés és a lebonyolítás terén.
A Formula Student East eredményei rögtön az első szezont követően felkerültek a mozgalom világranglistájára, 2017-ben pedig az FS East szerepelt rajta a legmagasabb versenyképességi értékkel. Mindez a magas szakmai és műszaki színvonal mellett az elsőszámú európai csapatok részvételének is köszönhető, akik évről évre visszatérő versenyzői az FS Eastnek. A kezdeti 44-es csapatlétszámhoz képest 2019-ben már 72-en kaptak lehetőséget az FS Easten való részvételre.
A verseny fejlődésében az autóipari innovációk integrálásának jelentős szerepe van, 2018-tól kezdve a világszerte is újdonságnak számító driverless, azaz vezető nélküli autók kategóriájában is nevezhettek a csapatok a már eddig megszokott két kategória (belsőégésű motoros autók, elektromos autók) mellett. Az autonóm közlekedés fejlesztésének beemelése a verseny programjába karakteresen fogja átalakítani a versenysorozat profilját.
Az idén 72 csapat kerülhetett az FS East indulói közé, erre a 72 helyre összesen 262 versenycsapat igyekezett bejutni 35 országból – Ausztrália kivételével a világ minden kontinenséről. 2019-ben is erős mezőny érkezett Magyarországra, hiszen a regisztrációs listán ezúttal is megtalálhatók Európa legjobbjai. Az FS East emellett kiemelten kezeli a kelet-európai régióból érkezők részvételét, számukra a szervezők fix helyeket tartanak fenn, a regisztrációs folyamat eredményeként végül 19-en kerültek be. Az idei FS Easten részt vevő négy magyar induló közt ott van az Arrabona Racing Team, a BME Formula Racing Team elektromos kategóriában versenyző csapata, a BME Motorsport és a KEFO Motorsport is.
REGISZTRÁCIÓS LISTA
Németország (36), Lengyelország (4), Magyarország (4), Görögország (3), Szlovénia (3), Ausztria (2), Hollandia (2), Norvégia (2), Olaszország (2), Spanyolország (2), Csehország (1), Egyesült Államok (1), Észtország (1), Finnország (1), Horvátország (1), Izrael (1), Oroszország (1),Portugália (1), Svájc (1), Svédország (1), Szerbia (1), Törökország (1)
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.