Az eset természetesen nem Magyarországon történt, hanem az Egyesült Királyságban, ahol a közlekedésbiztonság kérdését egészen más szemüvegen keresztül nézik. Köztudott ugyanis, hogy a ködös és esőáztatta „szigetország” egyike kontinensünk legbiztonságosabb úthálózattal rendelkező országainak, s ez nem csak a közlekedési szabályokban, hanem a szabályszegések elbírálásának a szigorában is megnyilvánul. A történet meglehetősen egyszerű és sajnos hazánkban sem tekinthető kivételes esetnek: egy motorkerékpáros 122 mérfölddel, azaz kb. 196 km/h-val száguldott, miközben hátulról egy mobil sebességmérő kamera rögzítette a gyorshajtást. Ami viszont nem mindennapi, az a büntetés mértéke: a motorkerékpárost jogerősen másfél év börtönbüntetésre ítélték. A 47 éves devoni illetőségű férfit a bíróság gyorsított eljárásban marasztalta el. A bíróság által rendelkezésre bocsátott adatok szerint a motorkerékpáros úgy száguldozott csaknem 200 km/h-val, hogy mögötte ült 14 éves fia, mindenféle védőfelszerelés, vagy megfelelő öltözet nélkül. Az ügy elbírálásakor mindezek súlyosbító körülményként szerepeltek. Az ítélet indoklásában azt is a motoros terhére rótták fel, hogy az általa megválasztott haladási sebesség gyakorlatilag már teljesen kezelhetetlen, így járműve a legkisebb hiba esetén irányíthatatlan „rakétává”, gyilkos fegyverré vált volna, ami elől már nincs menekvés. Meglepetésként hatott, amikor a bíróság előtt a motoros úgy nyilatkozott, hogy tettenérésekor már csökkentette korábbi haladási sebességét, mivel szemerkélni kezdett az eső. A Suzuki 1300 cc-as motor azonban így is túl gyorsnak bizonyult. A férfi elfogadta az ítéletet. Az eljárás során tudatosult benne, hogy rendkívül felelőtlen magatartásával életveszélybe sodorta a közlekedés többi résztvevőjét, közöttük a saját fiát. Az úton szerencséje volt – a bíróság előtt azonban nem! A másfél év börtön leteltével csak akkor szerezheti vissza a vezetői engedélyét, amennyiben egy kibővített tartalmú, minősített vizsgát sikeresen teljesít.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.