A felnőtt és a gyermek utasvédelemre is 93%-os értékelést kapott a kínai Leapmotor B10 elektromos autó az EuroNCAP töréstesztjén. Ez az első kocsi, amely ilyen magas értéket ért el a teszten.
A kínai ipar mára bőven elért arra a szintre, hogy azt adja a reménybeli vásárlóinak, amit azok a leginkább szeretnének. Az európai autópiacon a passzív biztonsági elvárások magasak az autókkal szemben, nem csoda, hogy első nekifutásra a piacra bejelentkező új márkák nem teljesítenek olyan jól. Azonban, ha megvan a kellő technológiai és tőkeháttér, akkor gyorsan javítanak a típusokon, illetve már eleve olyat terveznek, ami megugorja az európai igényeket. A következő lépcsőfok, amikor átveszik a kezdeményezést.
Valami ilyesmi történt a kínai Leapmotor márka B10-es jelzésű elektromos autójával is (nyitóképünkön). A kocsi megérkezett Európába, részt vett az EuroNCAP teszten és kimagasló eredményt ért el. A típus bemutatóját a napokban tartották meg Magyarországon is, a Stellantis hátterével itthon az Emil Frey értékesíti a márka típusait. Ők adják nyár óta a piac legolcsóbb elektromos kisautóját, a T03-at, még a nyár végén vezették be a nagyobb SUV típusukat, a C10-et, ami szintén elektromos, de elérhető bele hatótávnövelő gépészeti egység.

A Leapmotor története 2019-ben kezdett, azóta 1 millió autót adtak el, Európában az említett 3 típussal érkeztek, és jövőre ígérnek még két további típust. Itthon november végéig 130 autót értékesítettek, november utolsó hetének közepén ezekből 66-ot állítottak forgalomba. Az eladottak fele a pici T03. Az új B10 megvásárlásához vastagabb pénztárca kell, az autó árlistája 13 millió forinttól indul, ami önmagában sok, a hasonló képességű versenytársakhoz képest pedig kedvező.
Mint már megszokhattuk az elmúlt két évben a magyar piacon is az EU-ra jellemző kínai piac-stratégiával találkozhatunk: a jobb minőségű, a saját és az olcsóbb piacokon prémiumnak számító márkákat hoznak ide. A kínai autómárkák száma 50 fölötti, az EU-ban jelenleg 15-18 márka már jelen van és agresszíven terjeszkednek. Az Eu-n belül, mivel Lengyelországban egyedi jóváhagyással is bevezethetnek típusokat, ott várható egy erős felfutás. Bár ennek valamelyest gátat vetnek a kínai autókat sújtó magas vámok, ami miatt pont a Leapmotor úgy döntött, hogy mégsem Lengyelországban épít gyárat, hanem inkább Németországban vagy Szlovákiában (ugyanis a lengyelek is a vámok mellett szavaztak).
A kínai autók értékelésénél az EuroNCAP töréstesztjei mellett érdemes olyan piaci értékeléseket keresni, ahol már bevezették a szóban forgó márkát és típust. Erre a leginkább célszerű az orosz autós oldalakat böngészni, ott ugyanis az európai, japán, dél-koreai márkák kivonulásával olyan piaci légüres tér alakult ki, amely szupersebességgel szippantotta be az ott már korábban is hídfőállásokat létesítő kínai márkákat. Azonban a B10-ről nem találunk értékelést, mert a Leapmotor az oroszoknál is a nyáron rajtolt.
Üzbegisztánban van korábbi Leapmotor történet, ott a márka zászlóshajójánál, a C16 SUV-nál kifogásolta az üzbég közlekedési hatóság a túl erős mérhető mágneses teret, ami interferenciákat okozhat és nem felelt meg az ottani szabályozásoknak. A kereskedői tapasztalatok szerint a kínai gyártók nagyon gyorsan reagálnak a panaszokra, legyen az hatósági, vagy ügyfélprobléma.
Visszatérve a most bemutatott B10-re, amely a gyártói kommunikáció szerint futóművében, összeszerelési minőségében és a már dícsért passzív biztonsági jellemzőiben abszolút az európai piacra szabott, egy 217 lóerős, 240 Nm nyomatékú elektromotor dolgozik. Az elektromos autó 2 féle akkumérettel kapható, a kisebbel 362 km, a nagyobbal 435 km a WLTP szerinti hatótávolság. A jövő év első negyedévében várható a típus hatótávnövelővel ellátott változatának a bevezetése a magyar piacra, ebben majd egy áramfejlesztőt hajtó benzinmotor segíti a messzebbre jutást.
Tudtad? Van már a rendőrség állományában kínai elektromos autó, egy BYD.

Képen a világ
A közösségi közlekedés népszerűsítésére írt ki fotópályázatot a Volán Egyesülés, megvannak a nyertesek!
Képen a világ
A közösségi közlekedés népszerűsítésére írt ki fotópályázatot a Volán Egyesülés, megvannak a nyertesek!
Bringázni a Pilisben
Egymilliárd forint uniós forrásból fejlesztik a Pilis Bike kerékpárút-hálózatot.
Bringázni a Pilisben
Egymilliárd forint uniós forrásból fejlesztik a Pilis Bike kerékpárút-hálózatot.
5,6 millió Ft az átlag használtautó-ár
Az éves értékvesztés átlaga 7 százalék az autópark piacra kerülő részében a használtautó eladási hirdetésekből nyert adatok alapján.
5,6 millió Ft az átlag használtautó-ár
Az éves értékvesztés átlaga 7 százalék az autópark piacra kerülő részében a használtautó eladási hirdetésekből nyert adatok alapján.
Ikarus nosztalgia a fővárosban
Több mint 50 éves Ikarusokkal lehet utazni a téli hétvégéken Budapesten.
Ikarus nosztalgia a fővárosban
Több mint 50 éves Ikarusokkal lehet utazni a téli hétvégéken Budapesten.
Nyert a Tesla Model Y
22 milliárd forint piacra pumpálásával elérte a tízezret a vállalati e-autó program segítségével vásárolt elektromos járművek száma. És még 9,6 milliárd kifizetésre vár.
Nyert a Tesla Model Y
22 milliárd forint piacra pumpálásával elérte a tízezret a vállalati e-autó program segítségével vásárolt elektromos járművek száma. És még 9,6 milliárd kifizetésre vár.
A felének nem tetszik
Egy felmérés szerint az autóvásárlók 51,5 százaléka még nem választana elektromos autót.
A felének nem tetszik
Egy felmérés szerint az autóvásárlók 51,5 százaléka még nem választana elektromos autót.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Használtautó: kell az utánpótlás
Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
