Feléledt októberben a használtautó-behozatal, valamiből fedezni kell a lakossági autócsere-igényeket.
Októberben a DataHouse adatai szerint 12 588 import használt személyautó kapott magyar rendszámot, ami 10 százalékkal több az előző havinál és 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 10 725-öt. Hasonló mértékű behozatalra utoljára 2021 márciusában volt példa, azóta a regisztrált import használt autók száma meg sem közelítette a 12 ezret. Az import használtautók keresettsége érthető. A korosodó magyar autópark nem csak éveket gyűjt, hanem megtett kilométerek ezreit. Az elhasználódás elkerülhetetlen, teljesen jogos az igény a tulajdonosok részéről, hogy leváltanák elhasznált négykerekűiket.
Azonban az új autók ára elrugaszkodott, és bár emelkedik az újautó eladások száma Magyarországon, ez közelében sincs a lakossági igények kielégítésének. Ahogy mondani szokták az autópiaci szakértők, a magyar újautópiac a „cégautóvásárlások lélegeztetőgépén van”. Ez nem változott, legfeljebb enyhült. A megfelelő újautó utánpótlás hiányában a magyar járműállomány nem képes ellátni a használtautópiac igényeit. A használtautóimport klasszikus forrásországai Németország és Ausztria, a magánimport céljai között elsősorban ezek az országok szerepelnek. A hivatásos használtautókereskedők azonban már évek óta messzebbre mennek a bővebb kínálat miatt – ne feledjük, hogy versenyben állnak a román, bolgár, lengyel, szerb kereskedőkkel, akik szintén vadásszák a használtautókat nyugaton.
Míg a magánvásárló rendszerint magáneladók autói között remél kincset találni a kereskedők forrásszerzése kiterjedtebb. Ők nem egy-egy autót hoznak be, hanem nagyobb 6-10-db-os tételekben vásárolnak. Egyrészt a márkakereskedések a számukra vállalhatalan beszámított autókat (mert idegen márka, sérült, a műszaki állapot kifogásolható, túl idős) „csomagelven” adják el, több autóra számítanak egy árat, ami így egy-egy autóra vetítve kedvezményes. A csomagba bekerül csábító keresett kocsi és úgynevezett eladhatatlan múmia is: ez legyen a vásárló kockázata. Kedveltek a licitálási oldalak is, ilyeneken kaphatóak például biztosítók által leírt kisebb nagyobb sérülésekkel vagy hibákkal sújtott autók.
Hozzáértéssel ezekből is kiszűrhetők a jónak számító ajánlatok, és sok közöttük az alacsony futásteljesítményű autó. Ezek közül a könnyen javíthatóak a vonzók a kereskedőknek, így tudnak alacsony futásteljesítményű utánpótlást biztosítani. Ugyanis a használtautó árak dinamikája körülbelül mindenütt azonos, az alacsony futásteljesítményért fizetni kell. Így, ha egy kocsi ára megközelíti, vagy magasabb a magyar piac árainál akkor értelemszerűen nem éri meg behozni, hiszen a behozatal, a honosítás költségeinek, és persze a haszonnak is bele kell férnie az árba, ami viszont nem karcolhatja a felhőket, mert akkor nem vásárolják meg az adott négykerekűt.
Megfigyelhető, hogy az idősebb autók, amelyek nem javítják a magyar autópark átlagéletkorát 70 százalékban magánimportban érkeznek be. Ugyanis ezek értéke gyakran megközelíti, vagy alacsonyabb a hazahozatal és honosítás értékénél. Kereskedőnek ez nem jelent üzletet. Magánembernek azért érdekes, mert jó eséllyel jobban karbantartott, magasabban felszerelt kocsit szerezhet be körülbelül a magyar piaci áron. Továbbá a határokon túl dolgozók közül a vállalkozó szelleműek gyakorlata, hogy a hazautat egy kint vásárolt használtautóval teszik meg, amelyet itthon értékesíthetnek: mindenképp jönnének haza, kint van idejük autókat nézelődni, jó ajánlatot találni a magánhirdetők között.
A kereskedők 10 évnél idősebb kocsival nem szívesen foglalkoznak, ahhoz igazán jó ajánlatba kell futniuk. Megfigyelhető a szakosodás, a kereskedő ismerve a magyar piac keresleti igét azt igyekszik kielégíteni. Honda Jazz, Toyota Prius, Corolla, ezek gyorsan eladható slágertermékek. Magasabb árkategóriában a Tesla az egyik nyerő, amely márka típusait a Benelux államokból lehet kedvező áron beszerezni.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Beváltak az okoszebrák
Külföldre is exportálná az ötletét az okoszebrák magyarországi fejlesztője.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elismerést kapott a Magyar Közúttól az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
Óberling József rendőr ezredes kiérdemelte a „Magyar Közútért Díjat”.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Elvitték a Skoda Scala nyereményautót!
A múlt hétvégi döntővel véget ért a „Közlekedik a család” vetélkedő idei epizódja. Ügyes munkával, odafigyeléssel a Békés vármegyei Zahorán család nyerte a döntőt.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
Bevált az iskolautca Rákosligeten
Jól bevált a gyakorlatban a fővárosban, a XVII. kerületi Gregor József Általános Iskolánál kialakított iskolautca.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
MÁV elismerést kapott az ORFK-OBB ügyvezető elnöke
A MÁV a közösségi közlekedés szolgálatáért kitüntette Óberling József rendőr ezredest.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
E-roller: ahogy a rendőrség látja
Amíg nem készül el az új KRESZ, addig az elektromos rollereket és más mikromobilitási eszközöket a jelenlegi jogi-, szabályozási környezetbe kellett behelyezni. Ismertetjük.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.
Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.
