A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Szeptember elsejével elindultak a főpálya bővítési munkálatai az M1-en. Az Építési és Közlekedési Minisztérium felügyeletével és támogatásával Magyarország legnagyobb autópálya bővítése vette kezdetét. A kivitelezés a belső elválasztó sáv növényzetének eltávolításával és az üzemi átjárók építésével indul, de az előkészítő munkák tavaly ősz óta folyamatosak.
Az M1-es autópálya 78 km hosszan, az M0 körgyűrű és a 94-es km-nél található Concó pihenő közötti szakasza az alanya az átépítésnek. A fejlesztéssel a pálya kiosztása 2×3 sáv lesz, továbbá oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként is használható, ún. intelligens leállósáv épül, amely baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején megnyitható lesz a közlekedők számára. Így speciális esetekben 2×4 sávon is haladhat majd a forgalom Budapest és Győr között. A Concó pihenő és Hegyeshalom között is bővítik majd a pályát a későbbiek folyamán. A sávbővítéseket úgy végzi az MKIF, hogy mindvégig használható legyen 2×2 forgalmi sáv.
A közlekedők tájékoztatására az MKIF Zrt. weboldalt indított az M1 bővítéséről. Ezen minden, a közlekedéssel kapcsolatos információ szerepel: a csomópontok, pihenőhelyek esetleges zárása, az aktuális terelések térképpel és a műszaki mentés rendje, a vészhelyzeti leállóöblök elérhetősége, valamint az aktuális forgalmi rend. A folyamatosan frissülő oldal magyar, szlovák, ukrán, román, szerb, horvát, szlovén, lengyel, török, bolgár, angol, német és orosz nyelven olvasható.
Arról, hogy az eredeti forgalmi rendből hogyan és milyen terelések, munkafolyamatok révén jutunk el a végleges, bővített M1-es új forgalmi rendjéhez az alábbi animáció adhat segítséget:
Az M1 bővítése nem egyszerű sávbővítés, ennél egy sokkal komplexebb, rendszerszintű fejlesztés, amelyek során:
- 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. A kiszélesített pálya ezek alatt vagy felett egyszerűen nem férne el,
- 11 meglévő csomópontot korszerűsítenek, és 4 új külön-szintű csomópontot is kialakítanak,
- 6 komplex pihenőhelyet teljesen átépítenek, a többi pihenőhelyet bővítik,
- mintegy 300 új kamionparkolót alakítanak ki és mellette a családbarát pihenői átalakítások is elkészülnek,
- 2 mérnökségi telepet bővítenek (Bicske, Komárom),
- 7 szintbeni alcsomópontot korszerű, körforgalmi csomópontokká alakítanak át,
- korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építenek ki,
- jelentősen növelik a zajvédő falak hosszát és azok magasságát is.
Az M1 bővítését az MKIF Zrt. hitelből és saját forrásból, jelentős önerőből, a Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés alapján oldja meg, együttműködésben az Építési és Közlekedési Minisztériummal. Az elmúlt évtizedek legnagyobb autópálya bővítése része annak a 10 éves fejlesztési időszaknak, amely során a Koncessziós Társaság 2025 és 2034 között, az M1 mellett bővíti az M7 és az M3 autópályákat 299 km hosszan és épít 279 km új gyorsforgalmi utat is.
Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.

Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.
Jobb szervezés, hatékonyabb közlekedés
Egy olyan koreai-magyar kísérlet indult, amely a fenntartható mobilitást igyekszik előmozdítani Gödöllőn.

Jobb szervezés, hatékonyabb közlekedés
Egy olyan koreai-magyar kísérlet indult, amely a fenntartható mobilitást igyekszik előmozdítani Gödöllőn.
Mindenre nem lehet felkészülni
A legügyesebb sofőr és a legjobb bringás is találkozhat olyan helyzettel, amire rémálmába sem gondolt. Ilyen az autós üldözés a kerékpárúton.

Mindenre nem lehet felkészülni
A legügyesebb sofőr és a legjobb bringás is találkozhat olyan helyzettel, amire rémálmába sem gondolt. Ilyen az autós üldözés a kerékpárúton.
Szlalomozás hóekékkel
Magyar Közút: a legjobb gépkezelők versenyeztek a közutas rodeón.

Szlalomozás hóekékkel
Magyar Közút: a legjobb gépkezelők versenyeztek a közutas rodeón.
Önvezetés, ami nem az
Kína után a britek is fellépnek az autógyártók azon megtévesztő gyakorlata ellen, amely szerint azt sugallják a vásárlóknak, hogy a kocsijuk önvezetésre képes, miközben nem.

Önvezetés, ami nem az
Kína után a britek is fellépnek az autógyártók azon megtévesztő gyakorlata ellen, amely szerint azt sugallják a vásárlóknak, hogy a kocsijuk önvezetésre képes, miközben nem.
Az olcsó autók uralják a használtautópiacot
A magyarországi autóparkban nem az átlagéletkor növekedése a legfőbb gond, hanem az átlagos állapot romlása és az egyre magasabb futásteljesítmény.

Az olcsó autók uralják a használtautópiacot
A magyarországi autóparkban nem az átlagéletkor növekedése a legfőbb gond, hanem az átlagos állapot romlása és az egyre magasabb futásteljesítmény.
Mit szeretnének tankolni a magyarok?
A MOL megbízásából az Iránytű Intézet készített egy kutatást, hogy mennyire elfogadottak az alternatív-, és a bio-összetevőt tartalmazóüzemanyagok.

Mit szeretnének tankolni a magyarok?
A MOL megbízásából az Iránytű Intézet készített egy kutatást, hogy mennyire elfogadottak az alternatív-, és a bio-összetevőt tartalmazóüzemanyagok.
Sokaknak tetszene, de drága
A MOL felmérése szerint nő az érdeklődés itthon az elektromos autók iránt.

Sokaknak tetszene, de drága
A MOL felmérése szerint nő az érdeklődés itthon az elektromos autók iránt.