Az elmúlt hetekben hozott ítéletet a Peterborough Bíróság Keith Millard ügyében, akit közúti szabályszegések elkövetése miatt fő büntetésként szabadságvesztésre ítéltek. A 27 éves férfi az A14-es úton száguldozott fekete Mercedes 320 típusú személygépkocsijával, mintegy 150 mph (kb. 240 km/h) sebességgel. A közúti ellenőrzést végző rendőrök észlelték az igen jelentős mértékű sebességtúllépést, majd követni kezdték a gyorshajtót. (Az A14 az Egyesült Királyság egyik legnagyobb forgalmú főútvonala, ahol lakott területen kívül 96 km/h az engedélyezett sebesség).
Keith Millard változatlan sebességgel haladt tovább, s csak egy másik osztott pályás út elérésekor, a növekedő forgalom hatására lassított le, de akkor is csak 90 mph-re (kb. 140 km/h-ra). A rendőrök ekkor zárkóztak fel a Mercedes mellé, s a járművet ellenőrzésre kiterelték. Az intézkedő rendőrök a megállítást követően azt láthatták, hogy a gépkocsiban a vezető melletti ülésen egy hölgy, míg hátul négy kisgyermek tartózkodik. Egy hat hónapos ikerpárt gyermekülésbe ültettek (mely öveit nem kapcsolták be), a két gyermekülés között egy egy éves kislány aludt, míg az ülés mögötti gumiszőnyegen egy két éves kisfiú ült. A négy kisgyermek közül senki nem volt rögzítve, azaz a gyermekek teljesen védtelenül, kiszolgáltatottan utaztak a járműben!
A rendőröket sokkolta a látvány, amikor szembesültek azzal a veszéllyel, amely a gyerekeket fenyegette. Hiszen ilyen eltúlzott haladási sebesség esetén a járművezetői kontroll elvesztése, egy közúti baleset már önmagában is beláthatatlan következményekkel járhat a jármű vezetőjére és utasaira nézve, de a passzív védettség hiánya miatt a halálos sérülés kialakulása szinte bizonyosra vehető.
Millard az első bírósági tárgyaláson az idézés ellenére nem jelent meg, ezért őt visszautazását követően, az Edinburgh repülőtéren letartóztatták. Az eljárás során a jármű vezetője elmondta, hogy Doverbe igyekezett, a következő kompot akarta elérni, s Németország volt az úti célja. A bíróság előtt arra is fény derült, hogy a Mercedes a járművezető édesapjának a tulajdonát képezi, de annak vezetésére Keith Millard nem volt felhatalmazva, így a jelentős mértékű gyorshajtás, és az utasok veszélyeztetése mellett utóbbiért is felelnie kellett.
Végezetül a bíróság a jármű vezetőjét 20 hét börtönbüntetésre ítélte, míg mellékbüntetésként három évre visszavonták a vezetői engedélyét, s kötelezték őt a 700 £ eljárási és egyéb költség megfizetésére. A jogsértésről, valamint a büntetés kiszabásáról az Egyesült Királyság szinte valamennyi meghatározó médiuma (BBC, Mirror, Telegraph stb.) tudósított.
Megjegyzés:
Az európai országok többségéhez hasonlóan Magyarországon a gyermekek közúti baleseti sérüléseiket leggyakrabban nem önállóan közlekedve, hanem gépjármű utasaként szerzik, s többnyire így válnak közlekedési baleset áldozatává.
A KSH adatai alapján a balesetben utasként meghalt gyermekek többségét – a 2005-2013. évek átlagában 58%-át – nem védte sem gyermekbiztonsági rendszer, sem pedig biztonsági öv, amikor a baleset bekövetkezett. Beszédes adat továbbá, hogy 2013-ban az 5 gyermek utas áldozatból mindössze 1 fő volt védve passzív biztonsági eszköz által!
Kérjük a gépkocsi vezetőket, hogy gyermekek szállításakor mindig használják a gyermekbiztonsági rendszereket (még rövid távú, belterületi utakon is), továbbá az átlagosnál is óvatosabban, körültekintőbben közlekedjenek!
Forrás: TISPOL
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.