Az eset 2014. augusztus 03-án, vasárnap történt Svájcban, Aargau Kantonban, Spreitenbach település közelében. Egy 59 éves német állampolgár a kora reggeli órákban luxuskategóriájú gépkocsijával utazott az A1-es autópályán, amikor a rendőrök sebességmérést követően leállították. A férfi a sebességmérés pillanatábn 215 km/h sebességgel haladt, ezért a hatályos svájci szabályozás alapján végleg elvesztette a „szabályszegés elkövetésének eszközét”, azaz a járművet.
Svájcban az autópályákon engedélyezett maximális sebesség 120 km/h, melyhez az eljáró hatóság toleranciaként 7 km/h értéket hozzáad (ez részben a készülék mérési pontossági tényezőjéből adódik), s a bírságolás efölött kezdődik meg. Tekintettel a német luxusautó 215 km/h haladási sebességére, ebben az esetben a sebességtúllépés mértéke 88 km/h.
Az Aargau Kantonspolizei szóvivője a Svájci Közlekedési Törvényre (Schweizer Verkehrsgesetz) hivatkozva elmondta, hogy aki a svájci autópályákon több mint 80 km/h-val lépi túl az engedélyezett felső sebességhatárt, hivatalosan „száguldozó”-nak minősül, ezáltal járműve elkobzásra kerül. Az elkobzást tehát jogszabály írja elő kötelező jelleggel, emellett az őrizetbe vett gépjárművezető magas összegű pénzbírságra, vagy extrém esetben szabadságvesztés büntetésre is számíthat.
A szigorú szabályozás oka: a gyorshajtás a svájci utakon is a közutak első számú gyilkosa, továbbá az ilyen jelentős sebességtúllépés balesetokozási, valamint halálozás kockázata rendkívül magas. A svájci példa korántsem egyedülálló: Franciaországban is hasonlóan büntetik a megengedett sebességet jelentősen túllépő járművezetőket. Az elkobzást attól függetlenül végrehajtják, hogy a gépkocsi a vezető tulajdonát képezi, vagy sem.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.