Szokatlan újítással kívánja a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium a hazai utakat biztonságosabbá tenni. Németországban úgy döntöttek, hogy első országként a Földön forgalomirányító fényjelző készüléket helyeznek el bizonyos körforgalmakban. A kijelölt helyszíneken legalább 6-6 jelzőberendezést szándékoznak kihelyezni annak érdekében, hogy az áthaladó forgalom áramlása arányos, fennakadás nélküli és biztonságos legyen, s megszűnjenek az időnként jellemző kaotikus, hosszú várakozásokkal teli állapotok.
„Ha az átlagos közlekedési csomópontokban általában kiválóan működnek a közlekedési lámpák, akkor miért nem válnának be ezek a készülékek a körforgalmakban?” – jelentette ki Alexander Dobrint (CSU) szövetségi közlekedési miniszter a végleges döntés meghozatalát követően. A minisztérium döntését egyébként egy külsős tanulmány, a Swarco cég tanulmánya is támogatja, mely szerint a körforgalmakban elhelyezésre kerülő jelzőlámpák több mint 70%-kal csökkenthetik a közlekedési balesetek bekövetkezésének kockázatát (megjegyzés: a Swarco cég közlekedési jelzőlámpák gyártásáról ismert).
A jelőlámpák alkalmazása a németek szerint különösen a balra kanyarodó, azaz több kihajtón is áthaladó járművezetők helyzetét könnyítheti meg, akiknek a jelenlegi jelzőlámpa nélküli körforgalmakban szine mindig nehézségekkel kell megküzdeniük.
A Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium hosszú távú tervei között – saját állításaik szerint – szerepel a „kör négyszögesítése”, a körforgalmak kialakítását ugyanis a németek nem tartják eléggé biztonságosnak. Az érdekes elképzelés szerint a körforgalom elavult koncepciója helyett a jövőben négyszög formájú csomópontok kialakítását veszik fontolóra. Ezek a megoldások bár általában nagyobb helyet igényelnek, ugyanakkor alkalmazásukkal a „nyaktörő” kanyarok kiküszöbölhetők, így az úthasználók biztonsága javítható.
Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.

Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.