Szokatlan újítással kívánja a Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium a hazai utakat biztonságosabbá tenni. Németországban úgy döntöttek, hogy első országként a Földön forgalomirányító fényjelző készüléket helyeznek el bizonyos körforgalmakban. A kijelölt helyszíneken legalább 6-6 jelzőberendezést szándékoznak kihelyezni annak érdekében, hogy az áthaladó forgalom áramlása arányos, fennakadás nélküli és biztonságos legyen, s megszűnjenek az időnként jellemző kaotikus, hosszú várakozásokkal teli állapotok.
„Ha az átlagos közlekedési csomópontokban általában kiválóan működnek a közlekedési lámpák, akkor miért nem válnának be ezek a készülékek a körforgalmakban?” – jelentette ki Alexander Dobrint (CSU) szövetségi közlekedési miniszter a végleges döntés meghozatalát követően. A minisztérium döntését egyébként egy külsős tanulmány, a Swarco cég tanulmánya is támogatja, mely szerint a körforgalmakban elhelyezésre kerülő jelzőlámpák több mint 70%-kal csökkenthetik a közlekedési balesetek bekövetkezésének kockázatát (megjegyzés: a Swarco cég közlekedési jelzőlámpák gyártásáról ismert).
A jelőlámpák alkalmazása a németek szerint különösen a balra kanyarodó, azaz több kihajtón is áthaladó járművezetők helyzetét könnyítheti meg, akiknek a jelenlegi jelzőlámpa nélküli körforgalmakban szine mindig nehézségekkel kell megküzdeniük.
A Német Szövetségi Közlekedési Minisztérium hosszú távú tervei között – saját állításaik szerint – szerepel a „kör négyszögesítése”, a körforgalmak kialakítását ugyanis a németek nem tartják eléggé biztonságosnak. Az érdekes elképzelés szerint a körforgalom elavult koncepciója helyett a jövőben négyszög formájú csomópontok kialakítását veszik fontolóra. Ezek a megoldások bár általában nagyobb helyet igényelnek, ugyanakkor alkalmazásukkal a „nyaktörő” kanyarok kiküszöbölhetők, így az úthasználók biztonsága javítható.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.