Massarosa egy olasz kisváros Toscana tartományban, Pisától északra, lakosainak száma mintegy 22.000 fő. A kisváros tanácsa nemrég egy érdekes kísérleti projektet indított el, melytől a közúti közlekedésbiztonság javulását, a forgalmi torlódások csökkenését, valamint – a csökkenő káros anyag kibocsátásra is visszavezethetően – egészségesebb és élhetőbb környezet megteremtését várják.
A kísérleti rendszer lényege, hogy minden megtett kilométerenként 25 centet, de legfeljebb havi 50 eurót fizetnek azoknak, akik a gépjárművüket mellőzve kerékpárral járnak napi rendszerességgel munkába. Erre a projektre a tanács évi 30.000 eurót különített el a város 2016. évi költségvetésében.
A projekt egyébként 50 fő helyi lakosnak, munkavállalónak ad lehetőséget arra, hogy gépkocsiról kerékpárra szálljon át, akik ezzel éves szinten 600 eurót kereshetnek. A rendszer egyedülálló Olaszországban, s Európában is ritkaságnak számít. A kísérlet 12 hónapig tart, az érintett kerékpárosok mozgását, és az általuk megtett távolságot egy okostelefon applikáció rögzíti, melyet minden érintettnek le kell töltenie. A program anyagi hátterét Massarosa város tanácsa a beszedett közlekedési bírságokból befolyt összegből biztosítja. Jogszabály rögzíti ugyanis, hogy a közlekedési bírságokból származó bevételek a közúti biztonság fejlesztésére visszaforgathatók.
A különleges projekt csatlakozik az Olaszországban is meghirdetett „Bringázz munkába” kampányhoz mely ösztönözni kívánja a közlekedőket arra, hogy kerékpárt használjanak a munkába járásuk során. A kerékpározás az aktív és rendszeres mozgás miatt egyrészt egészséges, másrészt számtalan más egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági előnyökkel is jár (csökkenő gépjárműforgalom, torlódások és a zsúfoltság megszűnése, kevesebb parkoló autó a város belső útjai mentén, élhetőbb környezet létrejötte stb.)
Az Olasz Kerékpárbarátok Szövetsége (FIAB) támogatásáról biztosította a massarosa-i projektet, s azt reméli, hogy a kísérlet meghozza a várt eredményt, ezáltal az ötlet más városokban is fogadókészségre talál. Az előzőekhez hasonló rendszert egyébként Franciaországban is bevezettek, de az vegyes eredményeket hozott. A francia kísérlet mindössze hat hónapig tartott, ami bizonyosan rövid idő a tényleges eredmények felmutatásához. Mindenesetre a fél év leteltével azt állapították meg, hogy a program révén valóban nőtt a kerékpárt rendszeresen használók száma, ugyanakkor első sorban nem a gépkocsi vezetők, hanem a tömegközlekedési eszközöket használók pattantak nyeregbe. Azok közül pedig, akik korábban gépkocsival jártak a munkahelyre, és kerékpárra szálltak át, sokan nem gépjárművezetők, hanem az arrafelé elterjedt „telekocsi” rendszer utasai voltak.
Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.

Az önvezető, ami nem az
Kína korlátozza az "önvezető" kifejezés használatát az autóreklámokban.
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.