A francia kormány bejelentette, hogy újabb megelőző intézkedéseket tervez a haladási sebesség csökkentése, valamint az ittas járművezetés és a vezetés közbeni jogellenes telefonhasználat visszaszorítása érdekében. Az új intézkedéscsomagot – mely kifejezett célja a halálos és súlyos sérüléses közúti közlekedési balesetek számának csökkentése – a miniszterelnöki tisztséget 2017. május 17. óta betöltő Edouard Philippe jelentette be.
Az összesen 18 közlekedésbiztonsági intézkedésből álló csomag leglényegesebb eleme, hogy azokon a lakott területen kívüli főútvonalakon, melyeknél az egyes haladási irányokat fizikai akadályok nem választják el, ott a megengedett legnagyobb sebességet 90 km/h-ról 80 km/h-ra csökkentik. A rendelkezés 2018. július 01-én lép hatályba, s a francia főútvonal-hálózat túlnyomó részét, mintegy 400 000 km utat érint.
A szigorítás bevezetésének hátterében az áll, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt a halálos kimenetelű balesetek száma a lakott területen kívüli főútvonalakon, ahol az összes közúti haláleset mintegy 55%-a történik.
A sebességcsökkentéstől a francia kormány évente mintegy 350-400 emberi élet megmentését reméli. Az érintett utak baleseti adatainak figyelemmel kísérése fontos feladatként jelentkezik a bevezetést követő hónapokban, és amennyiben az új rendelkezés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, a kormányzat a helyzet újraértékelését követően a szabályozás módosításáról dönthet.
Az útjelzések és a közúti jelzőtáblák cseréjének teljes költségét az állam viseli. A francia kormány a sebességcsökkentés bevezetéséről annak ellenére döntött, hogy az előzetes felmérések szerint a lakosság több mint fele (59%-a) a korlátozást nem támogatja. Edouard Philippe miniszterelnök szerint ez a lépés nem tartozik a népszerű intézkedések közé, de az emberi élet védelme érdekében mindenképpen szükséges.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.