Franciaországban 2018. július 01-én lépett hatályba az a jogszabály, mely az eddigi 90 km/h-ról 80 km/h-ra csökkentette a megengedett haladási sebesség felső határát azokon a lakott területen kívüli főútvonal szakaszokon, melyen a közlekedésre menetirányonként egy-egy forgalmi sáv áll rendelkezésre (kétsávos út), és a haladási irányok elválasztására nem alkalmaznak fizikai jellegű akadályt. A francia „KRESZ” módosításával megvalósul a francia köztársasági elnök januári bejelentése, mely 2018. januárjában, egy 18 pontból álló új közlekedésbiztonsági csomag részeként már előre vetítette a szigorítást. A sebesség csökkentése nem kevesebb, mint 400 000 km hosszú útvonalra vonatkozik.
A sebességcsökkentéstől a francia kormány évente mintegy 350-400 emberi élet megmentését reméli. A francia közúti halálesetek 55% -a ugyanis olyan kétsávos utakon fordul elő, ahol az eltérő haladási irányok között elválasztó korlátokat, vagy más fizikai akadályt nem alkalmaznak. A módosítással érintett utak baleseti adatainak figyelemmel kísérése fontos feladatként jelentkezik majd az elkövetkező hónapokban, és amennyiben az új rendelkezés hatása nem hozza a várt eredményt, a kormányzat a helyzet újraértékelését követően a szabályozás módosításáról dönthet.
A jogszabályi szigorítással egyidőben egy új francia közlekedésbiztonsági kampány is indult, mely keretében egy rövid video-spotot készítettek. A „13 méter” című, mindössze 35 másodperces videóval a Francia Közlekedésbiztonsági Szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy 90 km/h helyett 80 km/h-val történő haladás esetén a féktávolság 13 méterrel csökken, így vészhelyzet esetén jelentősen nagyobb az esély a baleset elkerülésére, továbbá – amennyiben a baleset mégis bekövetkezik – a sérülések súlyossági foka csökken, ami akár az életben maradást is eredményezheti.
A 80 km/h-s sebességkorlátozás bevezetésével Franciaország a legbiztonságosabb közúthálózattal, a legkedvezőbb baleseti és halálozási mutatókkal rendelkező európai országok példáját igyekszik követni. Svédországban – ahol az egymillió lakosra jutó halálos áldozatok száma legutóbb 25 fő volt – a hasonló utakra jelenleg 70 km/h sebességkorlátozás van érvényben, míg Norvégiában (20 fő), Svájcban (27 fő), Dániában (32 fő) és Hollandiában a megengedett sebesség felső határát ugyancsak 80 km/h-ban határozták meg. A szomszédos Belgium Flandria tartományában a vidéki utakon a legnagyobb sebesség 2017. januárjában 90 km/-ról 70 km/h-ra csökkent.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Tovább drágulnak az új autók
Néhány héten belül lejár a türelmi időszak, és az Európai Unió országaiban minden eddiginél szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások lépnek hatályba. Ez rossz hatással lesz az újautó-árakra.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Helyszínelő drónok
Mikor joystickot látni egy baleseti helyszínnél a rendőr kezében, akkor érdemes tudni, hogy nem játszik, hanem helyszínel.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.