Az EU szubvencióellenes vizsgálatot indít a Kínából származó elektromos járművek uniós importjáról.
Az Európai Bizottság hivatalosan is megindította a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek (BEV) behozatalával kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatot. A bizottság sajtóközleménye szerint a vizsgálat arra keresi a választ, hogy a kínai BEV-értékláncok részesülnek-e „illegális” támogatásban (náluk ez legális), és hogy ez a támogatás okozhat-e gazdasági kárt az uniós BEV-gyártóknak. Amennyiben ez a veszély fennáll, az EU megvizsgálja az intézkedések várható következményeit és hatását az akkumulátoros elektromos járművek uniós importőreire, felhasználóira és fogyasztóira.
A vizsgálat megállapításai alapján az Európai Bizottság dönt arról, hogy az EU érdekében áll-e a megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hatásainak orvoslása szubvencióellenes vámok kivetésével. A vizsgálat, amelyet Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke szeptember 13-án, az Európai Unió helyzetéről szóló beszédében jelentett be, az uniós és WTO-szabályoknak megfelelő jogi eljárások szerint zajlik majd, lehetővé téve valamennyi érintett fél számára, hogy észrevételeiket, és érveiket ismertessék.
A sajtóközlemény szerint, az Európai Bizottság saját kezdeményezésére indította el ezt a vizsgálatot, mivel elegendő bizonyítékot gyűjtött arról, hogy a Kínából az EU-ba irányuló, alacsony árú és támogatott elektromos járművek behozatalának közelmúltbeli megugrása gazdasági fenyegetést jelent az EU elektromos autóiparára. Az uniós és a WTO-szabályok szerinti jogi követelményeknek megfelelően a vizsgálat megindítását megelőzően konzultációkat folytattak a kínai kormánnyal, mielőtt a vizsgálat megindításáról szóló közleményt közzétették volna. A vizsgálat az indításától számított legfeljebb 13 hónapon belül lezárul. Amennyiben jogilag indokolt, a vizsgálat megindításától számított 9 hónapon belül ideiglenes szubvencióellenes vámokat lehet kivetni, a végleges intézkedéseket pedig legfeljebb 4 hónappal később vagy a vizsgálat megindításától számított 13 hónapon belül lehet eszközölni.
Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.

Az M1 autópálya átépítésének ütemterve
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M1 autópálya M0-Bicske közötti szakasza 2028. 08.31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31-ig készül el.
Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.

Vadulnak a rolisok Belgiumban
A balesetek gyakorisága miatt Belgium szigorítaná az elektromos rollerek ellenőrzését.
Jobb szervezés, hatékonyabb közlekedés
Egy olyan koreai-magyar kísérlet indult, amely a fenntartható mobilitást igyekszik előmozdítani Gödöllőn.

Jobb szervezés, hatékonyabb közlekedés
Egy olyan koreai-magyar kísérlet indult, amely a fenntartható mobilitást igyekszik előmozdítani Gödöllőn.
Mindenre nem lehet felkészülni
A legügyesebb sofőr és a legjobb bringás is találkozhat olyan helyzettel, amire rémálmába sem gondolt. Ilyen az autós üldözés a kerékpárúton.

Mindenre nem lehet felkészülni
A legügyesebb sofőr és a legjobb bringás is találkozhat olyan helyzettel, amire rémálmába sem gondolt. Ilyen az autós üldözés a kerékpárúton.
Szlalomozás hóekékkel
Magyar Közút: a legjobb gépkezelők versenyeztek a közutas rodeón.

Szlalomozás hóekékkel
Magyar Közút: a legjobb gépkezelők versenyeztek a közutas rodeón.
Önvezetés, ami nem az
Kína után a britek is fellépnek az autógyártók azon megtévesztő gyakorlata ellen, amely szerint azt sugallják a vásárlóknak, hogy a kocsijuk önvezetésre képes, miközben nem.

Önvezetés, ami nem az
Kína után a britek is fellépnek az autógyártók azon megtévesztő gyakorlata ellen, amely szerint azt sugallják a vásárlóknak, hogy a kocsijuk önvezetésre képes, miközben nem.
Az olcsó autók uralják a használtautópiacot
A magyarországi autóparkban nem az átlagéletkor növekedése a legfőbb gond, hanem az átlagos állapot romlása és az egyre magasabb futásteljesítmény.

Az olcsó autók uralják a használtautópiacot
A magyarországi autóparkban nem az átlagéletkor növekedése a legfőbb gond, hanem az átlagos állapot romlása és az egyre magasabb futásteljesítmény.
Mit szeretnének tankolni a magyarok?
A MOL megbízásából az Iránytű Intézet készített egy kutatást, hogy mennyire elfogadottak az alternatív-, és a bio-összetevőt tartalmazóüzemanyagok.

Mit szeretnének tankolni a magyarok?
A MOL megbízásából az Iránytű Intézet készített egy kutatást, hogy mennyire elfogadottak az alternatív-, és a bio-összetevőt tartalmazóüzemanyagok.