Lezárult az Ikarus és az Óbudai Egyetem közös kutatása az elektromos, önjáró autóbusz alvázának fejlesztésére.
Az Ikarus Járműtechnika Kft. és az Óbudai Egyetem közös, több mint másfél milliárd forintos kutatásának a célja az volt, hogy egy értékesítésre is alkalmas elektromos meghajtású autóbuszalváz-családot fejlesszenek ki. Az erről szóló ismertető szerint a Széchenyi 2020 program részeként, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program adott ehetőséget a munkára, amelynek az összeköltsége 1,579 milliárd forint volt, amelyből a vissza nem térítendő európai uniós támogatás összege 840,06 millió forint.
Az Ikarus és az Óbudai Egyetem konzorciuma a fejlesztés során elkészítette az alvázcsalád főtervét. A kidolgozott tervek szerint legyártottak egy normál és egy rövid tengelytávú alvázprototípust, valamint egy 12 méteres komplett járműalvázat felépítménnyel. Az alvázprototípus felhasználásával készre gyártott autóbusz forgalomba helyezéséhez elvégezték a minősítő vizsgálatokat, majd a járművet telemetriás rendszerrel, és a veszélyeztetett utasok biztonságát fokozó felszerelésekkel szerelték fel. A kifejlesztett autóbuszok a legújabb technológiai megoldásokat alkalmazzák, beleértve az emissziómentes elektromos meghajtást és az intelligens szervizképességet. A 2020-ban indított fejlesztés lehetővé teszi az Ikarus számára, hogy elektromos autóbuszokat kínáljon.
A legendás Peugeot 205
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 piaci telitalálat volt. Szerették a vásárlók, hírességek használták és közben sportsikerek kísérték 15 éves karrierjét.
A legendás Peugeot 205
Az 1983-ban bemutatott Peugeot 205 piaci telitalálat volt. Szerették a vásárlók, hírességek használták és közben sportsikerek kísérték 15 éves karrierjét.
Autós rendezvény Debrecenben
Debrecen Drive: minden, ami gurul, ott lesz a Nagyerdőben!
Autós rendezvény Debrecenben
Debrecen Drive: minden, ami gurul, ott lesz a Nagyerdőben!
A legfurább német sebességkorlátozás
Egyik irányban 70-nel, másik irányban 50-nel lehet haladni egy német főúton.
A legfurább német sebességkorlátozás
Egyik irányban 70-nel, másik irányban 50-nel lehet haladni egy német főúton.
Aki focit nézne élőben
Június 15-én lép pályára a magyar labdarúgó válogatott Kölnben, az Európa-bajnokságon.
Aki focit nézne élőben
Június 15-én lép pályára a magyar labdarúgó válogatott Kölnben, az Európa-bajnokságon.
Nosztalgiázás Budapesten
Májustól októberig minden hétvégén hangulatos tömegközlekedési nosztalgiajáratok közlekednek Budapesten.
Nosztalgiázás Budapesten
Májustól októberig minden hétvégén hangulatos tömegközlekedési nosztalgiajáratok közlekednek Budapesten.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!