80-100 km/órás sebességű vezetéstechnikai tréningeket szervez a Groupama Tanpálya. Izgalmasnak és érdekesnek ígérkezik.
Új helyszínt is bevezetett a Groupama Tanpálya a vezetéstechnikai oktatásainak a színhelyeként, mivel a Hungaroring belső területén kialakított eredeti tanpálya nem bővíthető nagyobb sebességű szakaszokkal. Ezért közepes sebességű (80-100 km/órás) autós és motoros tréningeket az új versenypályára, az M-Ringre szervezik Monorierdő mellé. A nagyobb sebességű vezetéstechnikai tanfolyamokat „Tempo tréning” néven kínálják autósoknak és motorosoknak egyaránt, az utóbbiaknak csak félnapos, az autósoknak fél-, vagy egynapos oktatás is elérhető.
A „Tempo térning” alapvetően egy közepes sebességű tréning, amelyet nagyjából 80-100 km/h sebességre terveztek. Ez az a sebesség, amellyel a feladatokat a megfelelő biztonsággal végre lehet hajtani. Az alapképzésekhez képest a sebesség növekedése abban segít, hogy a jármű az ennél a sebességnél bekövetkező valós erőhatásokkal reagál, amit a tanuló jobban fel tud fogni (valósabbnak érzi) és el tud raktározni magában a későbbi balesetmegelőzés érdekében. A megemelt sebességhatárra azért van szükség, mert a szimulált csúszós pályán, kis sebességgel létrehozott instabil állapotban ezek az autóra ható erők egy mai korszerű kocsiban szinte teljesen eltompulnak, az autó annyira elszigeteli a vezetőt a környezetétől, csak a jármű reakciója marad meg a fellépő erőhatások érzete nélkül. Így a közepes sebességű tréning pontosabb képet ad a valós reakciókról a feladatok végrehajtása közben. Motoros tréningnél is hasonló a helyzet, csúszós felület nélkül.
A nagyobb sebesség kapcsán szerepet kap a jármű és a manőverek közti időeltérés is a tehetetlenség miatt. A gépkocsinak idő kell, hogy kövesse a sofőr általi kormányelfordítást az autó súlya miatt (ami egyre nő), így kisebb sebességeken (gyakorlás közben is) nagyobb kormánymozdulatot igényel például egy kikerülőmanőver. Nagyobb sebességeken ugyanez a hirtelen, nagy kormányelfordítással járó reakció balesetet okozhat, tehát nem mindegy, hogy az oktatáson résztvevő sofőr milyen manővertípushoz mekkora kormánymozdítást memorizál. A nagyobb sebességű tréning végén beiktatott összefűzött gyakorlatok tovább erősitik a sofőrben a terhelésváltások közötti járműreakciók jellemzőit. Így megismerhető, hogy a jármű diktál és szab korlátokat a mozgása közben, a vezetőknek pedig ezeket a korlátokat kell megismerniük. Ehhez tudni kell, hogy a jármű hogyan jelzi a határait, emlékeztetve a vezetőt, hogy soha ne lépjük át a tapadás és a fizika törvényeit.
Természetesen örök kérdés, hogy árt-e az autónak vagy motorkerékpárnak a tréning. a válasz rövid: nem. Amennyiben egy jól karbantartott autóval vagy motorral végzik a tréninget, az nem okoz nagyobb terhelést a futóműnek mintha a városban vagy lakott területen kívül kátyúk között manőverezve – esetleg belehajtva – közlekednénk. A gumik természetesen nagyobb terhelést kapnak, de nem extrém módon. Aki a szabályokat betartja a tréningen és nem azt képzeli, hogy egy teligázas pályanapra érkezett, annak a járműve és önmaga is épen marad. A tanfolyamot elvégezve pedig magasabb szintű vezetéstechnikai tudással mehet haza és vissza a közútra.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Venom és a VW
A Volkswagen ID. Buzz GTX szerepet kapott a Sony Pictures Venom trilógiájának utolsó filmjében.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Gyalogosan is ésszel
Jól eltalált kisfilmet készített a HUMDA a zebrákon való viselkedés bemutatására.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Holland közlekedési szokások
Hollandiában 2015 óta a tömegközlekedés és az autóüzemeltetés költségei mintegy 30 százalékkal emelkedtek. Átszálnak inkább két kerékre.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Mintaadó Párizs
Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.