A japán Muji és a finn Sensible 4 cégek együttműködésében épült meg az az autonóm, önjáró autóbusz, mely tesztelése napjainkban tart a Finnország északi részében megépült tesztpályán (erről a tesztpályáról honlapunkon korábban már írtunk). A Muji több ilyen modellt is épített. Az autóbuszokkal szembeni elvárás, hogy minden időjárási körülmények között biztonságosan alkalmazhatók legyenek,. Az autonóm járművek egyik legnagyobb problémáját éppen a korlátozott látási viszonyok melletti, illetve a téli közlekedés jelentik.
Amennyiben a jármű tesztelése sikerrel zárul és a jármű alkalmas lesz a biztonságos közúti közlekedésre, abban az esetben akár már 2020-ban forgalomba állhat Finnország három városában. Ezáltal a Gacha lehet az első olyan automata autóbusz a világon, amely mindenféle időjárás körülmények között alkalmazható.
“Az időjárás döntő szerepet játszik az autonóm autóbuszok vagy a robo-taxik piacának megnyitásában” – jelentette ki a projekt egyik vezetője. “Jelenleg leginkább az eső, a köd és a hó akadályozza meg az autonóm járművek közlekedését, mivel a meglévő technológiákat többnyire meleg éghajlati körülmények között tesztelik és fejlesztik.” Ezzel szemben a finn Sensible 4 cég sarkvidéki körülmények között teszteli az új technológiát, ezáltal biztosítva, hogy a gépkocsivezető nélküli közlekedés biztonságos legyen, esőben, napsütésben, ködben és hóesésben egyaránt.
A Gacha önjáró autóbusz külső részén LED fénycsík fut végig, a fényszórók ugyancsak energiatakarékos LED technológiával készültek. A leendő utasokat kommunikációs térkép tájékoztatja az útvonalról, a mozgási jellemzőkről és a következő állomásokról. A gyártó Muji cég a jármű belsejét leegyszerűsítette, a belső tér a karosszéria ívét követi, az ülések sötétkék színűek, a korlátok és kapaszkodók pedig hasonlóak, mint a ma közlekedő „hagyományos” tömegközlekedési járművek esetében.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.