A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Mindig szerencsés dolog eleve olyan autóhoz fejleszteni hasznos vagy haszontalan felszerelést, amely népszerű. A retro hullámokon lovagló Volkswagen elektromos kisbusz, az ID. Buzz pont ilyen autó, szinte reklám nélkül is eladná magát. Nem is tudnak (vagy akarnak) belőle annyit gyártani, ahány jelentkező van a cseppet sem olcsó járműre. Az ár pedig jelzi a vásárlóréteget, és feltételezhető róluk, hogy szívesen költenek az autójukra további eurókat. Főleg, ha még értelme is van.
Az elektromos autózással járó életérzésdarab a „hatótávpara”, amely érthető, hiszen míg egy leharcolt húsz éves Skoda Fabia dízellel elgurulhat bárki közel ezer kilométert, majd bárhol feltankolja három és fél perc alatt a következő ezresre, addig ezt még a legdrágább elektromosok sem tudják megtenni. És még az elektromos-kutakkal bőven ellátott területeken is vannak utántöltési problémák, akár a töltőoszlop specikfikációi, akár a kezelő-app összeférhetősége, vagy egyszerűen a töltők foglaltsága miatt.
A lényeg, érzékeny területen lépett ügyeset az ABT. Van egy külön üzletáguk, az „e-Line”. Ehhez a csapathoz tartoznak az elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztések is – az ABT a Formula-E versenyeken is szerepel már 2013 óta, tavaly óta Cupra típussal. De visszatérve az ID. Buzz-ra, mivel az autó kisbusz, így jellemzője a szép nagy tető. Ez szinte hívogató egy napelempanel számára. A napelem használható az akkumulátor rátáplálására, vagy parkolt helyzetben a fedélzeti rendszerek működtetésére, esetleg kempingezéskor háztartási, kényelmi dolgok működtetésére.
A szolártetőt elsősorban a nyújtott tengelytávú buszokra javasolja a cég a nagyobb felület miatt. A teljes tetős napelempanel 600 W töltési teljesítményre képes. Klassz, de egy elektromos autó energiaigényéhez képest nem túl sok, ezért további oldalra felhelyezhető napelemekkel szép időben 1000 wattra növelhető a leadott teljesítmény. A dolog szépsége, hogy a napelemek folyamatos üzeműek és automatikusan vezéreltek. Tehát, hacsak nem garázsban áll az autó, valamit mindig termelnek.
Az ABT mérnökeinek a számításai szerint, egy nem garázsban tartott ID. Buzz napelemrendszere évi 3000 km-re elegendő energiát képes megtermelni: Németországban. Szicíliában ez lehet több is. Így pedig már jobban hangzik, mert ugyan a napelem nem alkalmas a vezetékes töltések kiváltására, azonban a szorgalmas rátáplálás mérhető eredményt hoz hosszabb távon. Az ABT 2024 elejétől vezetné be a piacra a készterméket, elsősorban a kempingbuszokhoz ajánlva a felszerelést.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.