Egyelőre úgy tűnik, hogy az önvezető funkciók kevésbé vesznek részt a baleseti kockázatok csökkentésében. Mintha inkább gyarapítanák a lehetséges baleseti okokat.
Pont aznap, mikor a Tesla elérhetővé tette újabb vezetéstámogató asszisztens-rendszerét, a Full Self-Driving” funkciót, egy ilyen „Béta” verzióval futó Tesla Modell S kilenc ember sérülésével járó ráfutásos balesetet okozott egy gyorsforgalmi 5 sávos alagútban San Francisco-ban, mert indokolatlanul állóra fékezett a belső sávban tavaly november 24-én. A sofőr sajtóértesülések szerint (The Intercept, Drive Zone) állítólag elismerte, hogy a Tesla “Full Self-Driving Beta” szoftverét használta. A hírek szerint a mentés idejére több mint egy órára leállt a forgalom. 2022. novembere előtt az FSD-hez való hozzáférést olyan ügyfélkörre korlátozták, amelyet előtte monitoroztak egy pontozási rendszerben. A Tesla-tulajdonosok azonban bírálták a pontozási rendszert, mert véleményük szerint olyan vezetési megoldásokért is pontokat adtak, amit kockázatos kategóriába sorolható. A Tesla automatizált vezetési rendszereit – az Autopilotot és az FSDB-t is – az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálja a sorozatos balesetek miatt. Az Intercept (a hivataltól kapott) értesülései szerint az Autopilot a hivatalos szervek tudomására jutott 273 közlekedési balesetben játszott szerepet 2021. júliusa és 2022. júniusa között. Ez elég magas érték még egy olyan nagy országban is mint az USA, főképp mert a jelenség szembemegy a társadalmi várakozásokkal, amely szerint a „gépi” vezetés nyújt majd gyógyírt a közlekedési balesetek problémakörére.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.