Miután az Audi-gyárak saját töltőállomásain áttértek az R33 Blue Diesel használatára, bevezették az R33 Blue Gasoline-t is.
Sok új járművet, amely elhagyja az Audi gyárait, környezetbarátabb R33-as üzemanyaggal szállítják. Az R33 Blue Diesel 2021 márciusa óta kapható az Audi ingolstadti és neckarsulmi töltőállomásain, ennek kiegészítéseként az R33 Blue Gasoline a megszokott E10-es benzint válthatja. Az R33 Blue Gasoline és az R33 Blue Diesel egyharmada megújuló komponensekből áll, amelyek kizárólag maradék- és hulladékanyagokon alapulnak, ezért nevezik őket második generációs bioüzemanyagnak. A benzin megújuló része 10 százalék üzemanyag-oxigenátból, például etanolból és 23 százalék bionaftából áll, amelyet maradékanyagokból, például tallolajból nyernek, amely a cellulózgyártás mellékterméke. Az R33 Blue Diesel 26 százalékban megújuló paraffinos üzemanyagból, azaz HVO-ból (hidrogénezett növényi olajból) és 7 százalékban biodízelből áll. A fennmaradó 67 százalékot a fosszilis tüzelőanyagok teszik ki.
Az R33 Blue üzemanyagok átlag 20 százalékkal csökkentik a széndioxid kibocsátást a fosszilis dízelhez és a benzinhez képest. Az R33 Blue Gasoline megfelel a benzinre vonatkozó DIN EN 228 szabványnak, ami azt jelenti, hogy bármely Super 95 E10 benzint igénylő jármű használhatja. Az R33 Blue Diesel megfelel a mai legelterjedtebb szabványnak, az EN 590-nek, ezért minden dízelmotoros járműhöz – még a régebbiekhez is – rendelkezik tanúsítvánnyal. Az R33 üzemanyagok prémium üzemanyagok, amelyek kopáscsökkentő adalékokat tartalmaznak. Mindkét üzemanyag egyes paramétereikben túlszárnyalják az EN 228/E10 szabványt is, mint a tárolási stabilitás és a forrási viselkedés. Az adalékok szerepe az is, hogy megakadályozzák a motor korrózióját.
Az R33-as üzemanyagokat az Audi, a Volkswagen-csoport, a Shell és a Bosch közösen fejlesztette, a cél az volt, hogy biztosítsa a meglévő motorok kompatibilitását a megújuló üzemanyagokkal. Az Audi, a Volkswagen és a Bosch üzemi töltőállomásain kívül az R33 Blue Diesel a meglévő nyilvános töltőállomásokon is elérhető, csak még szórványosan Németországban. De az ásványolajgyártók az R33 Blue Benzin használatát is tervezik a meglévő töltőállomás-hálózatban.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Hova jut a világ? Hernyótalpas Porsche!
„Márpedig ilyen állat nincs! – mondja a klasszikus viccben a székely bácsi, amikor meglátja az állatkertben a zsiráfot.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.