Az AXA biztosító svájci kirendeltségének az adatai szerint az elektromos járművek 50 százalékkal okoznak több balesetet, mint a hagyományos meghajtású autók. De lehet, hogy csak Svájcban.
A svájci biztosítási szakértők tanulmánya szerint több baleset történik a nagy teljesítményű elektromos autókkal, mint a hagyományosakkal. A jelenség okát arra vezetik vissza, hogy az elektromos autók gyorsulása jobb, azonnal reagálnak induláskor a „gázpedál” lenyomására, és a városi tempókon belül még a kisebbek is képesek jobb gyorsulási értékeket felmutatni, mint egyes erősebb benzines autók. Sajnos a kijelentés alapjául szolgáló adatokat nem tették közzé. Azonban az AXA németországi fiókja külön reagálásként jelezte, hogy a német piacról származó adatoki nem támasztják alá a svájciak tapasztalatát.
Az elektromos autók kiváló gyorsulási értékeire nem egy példát tudunk sorolni: a Mercedes EQS gyorsulása állóról 100 km/órás sebességre csak 6,2 másodpercet vesz igénybe, ugyanezen modell AMG változatnál csak 3,8 másodperc a gyorsulás. A Tesla Model S Plaid alváltozatanak a gyártó 0-100 km/órás gyorsulási adatként gyorsulást 2,1 másodpercet ad meg, de a márka legolcsóbb modellje, a Model 3 is 3,3 másodperc alatt képes 0-100 km/órára gyorsulni.
Az AXA arra ösztönzi a nagy teljesítményű elektromos járművek vezetőit, hogy ne használják ki járműveik gyorsulási képességét. A biztosító megvizsgálta az elektromos járművek nagyobb tömegének a kérdését is, és azt állítják, hogy ez további kockázatokat jelenthet a régebbi, hagyományos felépítésű járművekkel történő balesetekben. Az AXA szerint a modern, hagyományos meghajtású járművek ellenben egyenrangú félként vesznek részt egy elektromos járművel történő balesetben. A biztosító jelentése szerint az elektromos autók nem kockázatosabbak, a baleset utáni mentés során, mert ütközés esetén a nagyfeszültségű elektromos rendszerek azonnal kikapcsolnak, és a tűzveszély sem nagyobb, mint egy hagyományos járműnél.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.