Szakértők szerint az elektromos járművek biztonsága nem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.
Az elektromos autók a belső égésű motorral szereltektől számos pontban különböznek, és nem csak a hajtás terén. Az energiatároláshoz használt akkumulátortelep mérete és súlya befolyásolja az autó strukturális felépítését, ez pedig a passzív biztonságot. A nagyfeszültségű elektromos részegységek jelenléte a benzines és dízel autókhoz képest más típusú veszélyeket rejt, úgy az üzemeltetés, mint az esetleges mentés közben.
Az elektromos autók nagyfeszültségű rendszerét, hogy se menet közben, se a töltés során ne jelentsen veszélyt védőmegszakítókkal és érzékelőrendszerrel látták el, és ügyeltek az érintésvédelemre is – de ez nem jelenti azt, hogy hozzá nem értő ember nyugodtan belenyúlkálhat például a géptérbe. Minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem lépjen fel áramütés veszélye.
A töltési folyamat például csak azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén megszakítja az áramfelvételt. Bár több hírt ismerünk már, amelyben elektromos autók gyulladtak ki, jellemzően töltés közben, azonban a statisztikai adatok azt mutatják, hogy az elektromos járművek esetében a tűzveszély gyakorisága nem nagyobb, mint a belsőégésű motorral szerelt autóknál.
Az elektromos autók új generációiban a hajtásrendszer-akkumulátora az autók aljában (padlólemezében) elhelyezett, itt a legvédettebb egy esetleges ütközéskor a deformációktól. A törésteszteken a korszerű elektromos autók egyenrangúan szerepelnek a belsőégésű motorral szerelt autókkal. Például a Skoda ENYAQ iV elektromos típus ötcsillagos minősítést szerezett az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén. Baleset esetén a fedélzeti nagyfeszültségű rendszer elemei automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így fesztelenített a sérült rendszer.
Az elektromos járművek helyes kezeléséhez nem csak az autószerelők vesznek részt továbbképzésen, hanem a tűzoltók is. A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve, vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.