A Ford autótesztelő robotokat használ a szélsőséges körülmények közötti gépjármű próbákra.
A Ford a németországi Kölnben üzemelteti az “Időjárásgyár”-nak nevezett tesztközpontját, ahol különféle szélsőséges klímatikus viszonyokat tudnak szimulálni az új autótípusok teszteléséhez. A speciális viszonyok az emberek számára nem feltétlenül kellemesek, így kézenfekvő megoldásként speciálgépekkel, robotokkal tesztelik a próbára tett autókat. A mérnökök az elmúlt időben sok olyan tesztet szerveztek ide, amelyeket az utazási korlátozások miatt nem hajthattak végre a közutakon.
A Ford két tesztelő robotját a dolgozók Shelby és Miles becenéven emlegetik (Carrol Shelby és Ken Miles kulcsszereplői voltak a Ford GT40 fejlesztésének, későbbShelby nevét több, általa átépített Ford Mustang is viseli). A két gép egyszerüsíti a tesztfolyamatokat: például a nagy tengerszint fölötti magasság szimulációja során komoly biztonsági előírásokat kell betartani, ha ember a tesztelő. Így például oxigénpalackokat, orvosi ügyeletet és mentőautót kell biztosítani a helyszínen, a tesztvezetőt pedig folyamatosan figyelik.
A két tesztrobot nem igényel speciális figyelmet, működnek -40 és +80 Celsius fok közötti hőmérsékleten, bármilyen magasságra jellemző légnyomásban, és sokféle vezetési stílusra beprogramozhatók. A robot kezeli a gáz-, fék- és kuplungpedált, a sebességfokozatokat kapcsolja, és képes a motor beindítására és leállítására is. A szimulált tesztek mellett a Ford továbbra is folytatja autói tesztelését Európa és a világ különböző helyszínen, például az osztrák Grossglockner hegycsúcson, vagy Svédországban, a hó borította Arjeplog régióban is.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Jó magyar eredmény az önvezető autók versenyén
5. helyen zárt a HUMDA Lab az Abu Dhabi Autonomous Racing League önvezető autóversenyen.
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Közlekedésbiztonsági utca a XI. Rendőrnapon
A XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapon április 27-én „Közlekedésbiztonsági utcát” is találhattak a Városligetbe látogatók. Látogató pedig voltak bőven!
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.