Akkor tűnik fel mennyire fontos a visszapillantótükör, amikor elvész-, vagy eltörik. Persze, ha a hiánya nem zavar, akkor másféle baj is van.
Az autó visszapillantó tükrei segítik a sofőrt abban, hogy megfigyelje a járműve környezetét, ami fontos része a vezetésnek, mert az így nyert információk alapján dönt a végrehajtani kívánt manőverekről. Tükör nélkül sokkal nehezebb a forgalmi környezet nyomonkövetése. Pedig nem ritkán vész el a tükör. És nem feltétlenül csak „erőszakos” módon, tehát baleset során. A modern tükörlapokat ragasztják a rögzítőelemet is hordozó műanyag alkatrészhez. Mint minden, a ragasztó is öregszik, és egy idő után elenged. Szerencsés esetben nem rögtön dobja le a tükörlapot, gyakorta finom mozgással, billegéssel jelzi a tükör, hogy lassan elhagyni szándékozik a helyét.
Érdemes ekkor ellenőrizni mi történt. A tükröt megvizsgálva érezni lehet, hogy mennyire fogja a ragasztó, illetve, hogy tényleg ragasztó öregedés-e a jelenség okozója, vagy esetleg letört egy műanyag tartófül. Nyugodt helyre érve érdemes óvatosan kiemelni a tükörlapot a házából, így kiderül a baj eredete. Aki szeret otthon szerelgetni, az ilyen aprósággal nem megy autószervizbe. Ha nem műanyag tört, hanem a ragasztó adta fel, akkor a leszedett tükörlapon, és a műanyag hátlapon is látható az eredeti kétoldalas ragasztó nyoma. Értelemszerűen jön a megoldás, hát kétoldalas ragasztóval vissza lehet ragasztani. Ez részben igaz is. Azonban az átlag barkácsáruházi kétoldalasok ellen szól, hogy nem feltétlenül olyan körülmények közötti alkalmazásra tervezték őket, ami egy kocsi külső alkatrészénél fennállnak. Erős felmelegedés, erős hideg, párás-vizes környezet, rezonancia, ez mind fenáll egy autó esetén. Továbbá az autóipari ragasztó foncsorkímélő.

A tükrökhöz használt kétoldalas ragasztó speciális, autóipari. Ezek lapban kaphatóak, vagy rendelhetőek autósboltokban. Általában nem tartanak raktáron, mert elég drágák. Így érdemes átgondolni, hogy melyik megoldás a megfelelő. Persze ehhez ismerni kell az új tükörlap árát: de ha úgy is az autósboltban van a tulajdonos, akkor megkérdezi. Általában a nagy szériaszámot elért autók esetén, amelyekhez bőven van pótalkatrész, gyakorta az új komplett tükörlap műanyag hátfallal együtt alig drágább, mint a speciális kétoldalas ragasztó. A komplett tükörlap megvásárlása mellett szól még, hogy újraragasztás esetén a régi ragasztó maradványait el kell távolítani, hiszen nem véletlenül nem működött már. Ekkor azonban sérülhet a tükörfűtés, vagy épp a tükörlapon a foncsor.

Új tükörlap beszereléséhez a régiből nem csak a tükörlapot, hanem annak hátlapját is ki kell szerelni. Ezt műanyag fülek fogják oda a tükör belső rögzítő és mozgató eleméhez. A régi kiszedéséhez még le kellett húzni az esetleges tükörfűtés csatlakozóit. Az új tükörlapra a felszerelés előtt fel kellett illeszteni a pozicionáló és stabilizáló rézlapot. A beillesztéshez csatlakoztatni kell a fűtés vezetékeit, majd kellő óvatossággal felpattintani a helyére jó pozícióban a tükörlapot.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.