Akkor tűnik fel mennyire fontos a visszapillantótükör, amikor elvész-, vagy eltörik. Persze, ha a hiánya nem zavar, akkor másféle baj is van.
Az autó visszapillantó tükrei segítik a sofőrt abban, hogy megfigyelje a járműve környezetét, ami fontos része a vezetésnek, mert az így nyert információk alapján dönt a végrehajtani kívánt manőverekről. Tükör nélkül sokkal nehezebb a forgalmi környezet nyomonkövetése. Pedig nem ritkán vész el a tükör. És nem feltétlenül csak „erőszakos” módon, tehát baleset során. A modern tükörlapokat ragasztják a rögzítőelemet is hordozó műanyag alkatrészhez. Mint minden, a ragasztó is öregszik, és egy idő után elenged. Szerencsés esetben nem rögtön dobja le a tükörlapot, gyakorta finom mozgással, billegéssel jelzi a tükör, hogy lassan elhagyni szándékozik a helyét.
Érdemes ekkor ellenőrizni mi történt. A tükröt megvizsgálva érezni lehet, hogy mennyire fogja a ragasztó, illetve, hogy tényleg ragasztó öregedés-e a jelenség okozója, vagy esetleg letört egy műanyag tartófül. Nyugodt helyre érve érdemes óvatosan kiemelni a tükörlapot a házából, így kiderül a baj eredete. Aki szeret otthon szerelgetni, az ilyen aprósággal nem megy autószervizbe. Ha nem műanyag tört, hanem a ragasztó adta fel, akkor a leszedett tükörlapon, és a műanyag hátlapon is látható az eredeti kétoldalas ragasztó nyoma. Értelemszerűen jön a megoldás, hát kétoldalas ragasztóval vissza lehet ragasztani. Ez részben igaz is. Azonban az átlag barkácsáruházi kétoldalasok ellen szól, hogy nem feltétlenül olyan körülmények közötti alkalmazásra tervezték őket, ami egy kocsi külső alkatrészénél fennállnak. Erős felmelegedés, erős hideg, párás-vizes környezet, rezonancia, ez mind fenáll egy autó esetén. Továbbá az autóipari ragasztó foncsorkímélő.

A tükrökhöz használt kétoldalas ragasztó speciális, autóipari. Ezek lapban kaphatóak, vagy rendelhetőek autósboltokban. Általában nem tartanak raktáron, mert elég drágák. Így érdemes átgondolni, hogy melyik megoldás a megfelelő. Persze ehhez ismerni kell az új tükörlap árát: de ha úgy is az autósboltban van a tulajdonos, akkor megkérdezi. Általában a nagy szériaszámot elért autók esetén, amelyekhez bőven van pótalkatrész, gyakorta az új komplett tükörlap műanyag hátfallal együtt alig drágább, mint a speciális kétoldalas ragasztó. A komplett tükörlap megvásárlása mellett szól még, hogy újraragasztás esetén a régi ragasztó maradványait el kell távolítani, hiszen nem véletlenül nem működött már. Ekkor azonban sérülhet a tükörfűtés, vagy épp a tükörlapon a foncsor.

Új tükörlap beszereléséhez a régiből nem csak a tükörlapot, hanem annak hátlapját is ki kell szerelni. Ezt műanyag fülek fogják oda a tükör belső rögzítő és mozgató eleméhez. A régi kiszedéséhez még le kellett húzni az esetleges tükörfűtés csatlakozóit. Az új tükörlapra a felszerelés előtt fel kellett illeszteni a pozicionáló és stabilizáló rézlapot. A beillesztéshez csatlakoztatni kell a fűtés vezetékeit, majd kellő óvatossággal felpattintani a helyére jó pozícióban a tükörlapot.

Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
