Főképp a vakációs időszakban indulnak el az emberek alaposan megpakolt autókkal. Hogy a csomag is, és az utazók is épségben célhoz érjenek érdemes pár pakolási alapszabályt betartani.
Számos baleseti fotón megfigyelhető, hogy a balesetett szenvedett járművekből a táskák, csomagok szóródnak ki a helyszín jó 10 méteres sugarában. A rögzítetlen vagy helytelenül pakolt csomagok egy baleset esetén komoly sérüléseket tudnak okozni a bentülőknek, de ez akár egy erősebb fékezéskor is megtörténhet. A tömegének sokszorosával előrevágódó csomag könnyen sérülést okozhat.
Tételezzünk fel egy nyugodt autópályatempós haladást, amikor például a követett autó egy defekt miatt váratlanul irányíthatatlanná válik. Teljes erőből fékezni kell ebben a helyzetben, és ugyanebben a pillanatban a hátsó ülésre tett húszkilós táska megindul előre, és 50 km/órás sebességnél a tömegének a negyvenszeresével tör az elöl ülők felé. Kiszámolva ez 800 kg. Ennek pontos értéke a röppálya hosszától is függ, de az biztos, hogy ez a szám egy elég jó közelítés.

Pakolás közben fontos a sorrendiség. Alulra tegyük a nehéz és méretes csomagokat és feljebb a könnyebb holmikat. Szedánoknál a csomagok zárt csomagtartóban vannak, csak extrém esetben törhetnek előre az utastérbe – például tömör, nehéz szállítmány esetén, súlyzó, autóalkatrész, építőanyag. Kombiknál és egyterűeknél a hátsó üléssor rögzítését viszont áttörheti egy-egy nehezebb bőrönd, így ezeket érdemes csomagrögzítő hálóval is fixálni.
A kombikkal utazók gyakran a kalaptartó magasságán túl pakolnak. A csomagrögzítő háló vagy rács ekkor is hasznos lehet, mert baleset esetén bármi – még egy esernyő is -, el tud szabadulni és önálló életre kel. Ha más nincs, akkor a gumipókos rögzítés is segít a magasra rakott csomagok rögzítésében. Aki kerékpárt visz az autó egybenyitott utas- és csomagterében az is nagyon ügyeljen a biztonságos rögzítésre. Félig lehajtott hátsó ülésen kerékpár mellett, ha lehet, kerülni kell utas elhelyezését, hiszen a bringa merev fém alkatrészei egy esetleges oldalütközés esetén súlyos sérüléseket okozhatnak még egy kisebb energiájú ütközés esetén is.

Ha nincs teljesen tele a csomagtartó, akkor soha ne középre tegyük a tárgyakat. Toljuk azokat az üléstámlához és két oldalra. Nagyon szerencsétlen esetben még kisebb súlyú tárgyak is tudnak halálos sérülést okozni, mint például egy kulcscsomó. Emiatt az utastérbe lerakott tárgyakra is figyeljünk, és bár sokan idegenkednek tőle, de a hátsó ülés helyett jobb az ülés előtti lábtérbe a padlóra tenni a vinni valót, vagy a biztonsági övvel rögzíteni. Kombi és egyterű autók a hátsó üléssorainál minden esetben – még üresen is – kapcsoljuk be a biztonsági övet. Baleset esetén egy helyéről kirepülő üléssor komoly károkat tud tenni a bent ülőkben.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.

10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Még mindig benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még jó ideig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.

Legyen tele az ablakmosótartály!
A ködös, nedves, nyálkás hideg időben a szélvédő a felvert koszos vízpermettől gyorsan koszolódik, nagyban rontva a kilátást.
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.

Autós rezsicsökkentés
A magas üzemanyagárak mellett sokakban megfordul a gondolat, hogy miként lehetne csökkenteni az autózás költségeit. Számbavettük a lehetőségeket.
Puha gumikkal veszélyes az autózás!
Balesetveszélyes és a gumiabroncsot is rohamtempóban koptató, valamint más alkatrészeket, és így a pénztárcát is terhelő, ha túl puha, vagy ha túl kemény gumikkal jár az autós.

Puha gumikkal veszélyes az autózás!
Balesetveszélyes és a gumiabroncsot is rohamtempóban koptató, valamint más alkatrészeket, és így a pénztárcát is terhelő, ha túl puha, vagy ha túl kemény gumikkal jár az autós.
A kátyúszezon közepén vagyunk
Sok felni és gumi ment már tönkre kátyúbafutás miatt, és ez az idei télen sincs másképp. Előfordulhat, hogy nem az autós fizeti a kárt?

A kátyúszezon közepén vagyunk
Sok felni és gumi ment már tönkre kátyúbafutás miatt, és ez az idei télen sincs másképp. Előfordulhat, hogy nem az autós fizeti a kárt?
Szélvédő tisztítás indulás előtt
A jégtelenítéssel járó fáradság és az időveszteség is kisebb, mint ha a rossz kilátás miatt szenved balesetet, és viseli annak következményeit az autós.

Szélvédő tisztítás indulás előtt
A jégtelenítéssel járó fáradság és az időveszteség is kisebb, mint ha a rossz kilátás miatt szenved balesetet, és viseli annak következményeit az autós.
Így vezess jól télen, hóban!
A téli útviszonyok között más vezetési technikával lehet biztonsággal jól mozogni és közlekedni az autóval. Persze fontos az is, hogy a kocsi jó állapotú legyen.

Így vezess jól télen, hóban!
A téli útviszonyok között más vezetési technikával lehet biztonsággal jól mozogni és közlekedni az autóval. Persze fontos az is, hogy a kocsi jó állapotú legyen.