Főképp a vakációs időszakban indulnak el az emberek alaposan megpakolt autókkal. Hogy a csomag is, és az utazók is épségben célhoz érjenek érdemes pár pakolási alapszabályt betartani.
Számos baleseti fotón megfigyelhető, hogy a balesetett szenvedett járművekből a táskák, csomagok szóródnak ki a helyszín jó 10 méteres sugarában. A rögzítetlen vagy helytelenül pakolt csomagok egy baleset esetén komoly sérüléseket tudnak okozni a bentülőknek, de ez akár egy erősebb fékezéskor is megtörténhet. A tömegének sokszorosával előrevágódó csomag könnyen sérülést okozhat.
Tételezzünk fel egy nyugodt autópályatempós haladást, amikor például a követett autó egy defekt miatt váratlanul irányíthatatlanná válik. Teljes erőből fékezni kell ebben a helyzetben, és ugyanebben a pillanatban a hátsó ülésre tett húszkilós táska megindul előre, és 50 km/órás sebességnél a tömegének a negyvenszeresével tör az elöl ülők felé. Kiszámolva ez 800 kg. Ennek pontos értéke a röppálya hosszától is függ, de az biztos, hogy ez a szám egy elég jó közelítés.

Pakolás közben fontos a sorrendiség. Alulra tegyük a nehéz és méretes csomagokat és feljebb a könnyebb holmikat. Szedánoknál a csomagok zárt csomagtartóban vannak, csak extrém esetben törhetnek előre az utastérbe – például tömör, nehéz szállítmány esetén, súlyzó, autóalkatrész, építőanyag. Kombiknál és egyterűeknél a hátsó üléssor rögzítését viszont áttörheti egy-egy nehezebb bőrönd, így ezeket érdemes csomagrögzítő hálóval is fixálni.
A kombikkal utazók gyakran a kalaptartó magasságán túl pakolnak. A csomagrögzítő háló vagy rács ekkor is hasznos lehet, mert baleset esetén bármi – még egy esernyő is -, el tud szabadulni és önálló életre kel. Ha más nincs, akkor a gumipókos rögzítés is segít a magasra rakott csomagok rögzítésében. Aki kerékpárt visz az autó egybenyitott utas- és csomagterében az is nagyon ügyeljen a biztonságos rögzítésre. Félig lehajtott hátsó ülésen kerékpár mellett, ha lehet, kerülni kell utas elhelyezését, hiszen a bringa merev fém alkatrészei egy esetleges oldalütközés esetén súlyos sérüléseket okozhatnak még egy kisebb energiájú ütközés esetén is.

Ha nincs teljesen tele a csomagtartó, akkor soha ne középre tegyük a tárgyakat. Toljuk azokat az üléstámlához és két oldalra. Nagyon szerencsétlen esetben még kisebb súlyú tárgyak is tudnak halálos sérülést okozni, mint például egy kulcscsomó. Emiatt az utastérbe lerakott tárgyakra is figyeljünk, és bár sokan idegenkednek tőle, de a hátsó ülés helyett jobb az ülés előtti lábtérbe a padlóra tenni a vinni valót, vagy a biztonsági övvel rögzíteni. Kombi és egyterű autók a hátsó üléssorainál minden esetben – még üresen is – kapcsoljuk be a biztonsági övet. Baleset esetén egy helyéről kirepülő üléssor komoly károkat tud tenni a bent ülőkben.
Mi a jó követési távolság?
Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.

Mi a jó követési távolság?
Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.
Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.

Nyáron a motoron
Bár a melegben nagy a csábítás, mégsem szabad elhagyni a védőfelszerelések viselését motorozás közben.
Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.

Mire figyeljünk zivatarban vezetve?
Nagy esőben, erős szélben, zivatar esetén is biztosan kell tudni uralni az autót, tisztában lenni a forgalmi helyzettel és a jó helyzetmegoldásokkal. Ha nem megy, jobb félreállva kivárni a vihar végét.
Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.

Ésszel az M7-esen (is)
Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.
Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.

Az út nem küzdőtér
A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.
Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.

Beindult a motorosszezon
Beléptünk a motorkerékpáros szezonba. A jó idővel sokan veszik elő a gépeket, így megnő az utakon a motorosok száma, így a közlekedés többi résztvevőjének is jobban kell rájuk figyelni.
Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!

Ne felejtsék el a nyárigumik felszerelését!
Aki még nem tette, az ne halassza későbbre a téligumik lecserélését nyáriakra! Ügyeljünk a közlekedésbiztonságra!
Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!

Itt az ideje a légkondicionálók karbantartásának
A kánikula szezon előtt még időben meg lehet látogatni egy szakműhelyt a légkondicionáló karbantartása és tisztítása miatt. Jobban és szagtalanul fog működni!