Főképp a vakációs időszakban indulnak el az emberek alaposan megpakolt autókkal. Hogy a csomag is, és az utazók is épségben célhoz érjenek érdemes pár pakolási alapszabályt betartani.
Számos baleseti fotón megfigyelhető, hogy a balesetett szenvedett járművekből a táskák, csomagok szóródnak ki a helyszín jó 10 méteres sugarában. A rögzítetlen vagy helytelenül pakolt csomagok egy baleset esetén komoly sérüléseket tudnak okozni a bentülőknek, de ez akár egy erősebb fékezéskor is megtörténhet. A tömegének sokszorosával előrevágódó csomag könnyen sérülést okozhat.
Tételezzünk fel egy nyugodt autópályatempós haladást, amikor például a követett autó egy defekt miatt váratlanul irányíthatatlanná válik. Teljes erőből fékezni kell ebben a helyzetben, és ugyanebben a pillanatban a hátsó ülésre tett húszkilós táska megindul előre, és 50 km/órás sebességnél a tömegének a negyvenszeresével tör az elöl ülők felé. Kiszámolva ez 800 kg. Ennek pontos értéke a röppálya hosszától is függ, de az biztos, hogy ez a szám egy elég jó közelítés.

Pakolás közben fontos a sorrendiség. Alulra tegyük a nehéz és méretes csomagokat és feljebb a könnyebb holmikat. Szedánoknál a csomagok zárt csomagtartóban vannak, csak extrém esetben törhetnek előre az utastérbe – például tömör, nehéz szállítmány esetén, súlyzó, autóalkatrész, építőanyag. Kombiknál és egyterűeknél a hátsó üléssor rögzítését viszont áttörheti egy-egy nehezebb bőrönd, így ezeket érdemes csomagrögzítő hálóval is fixálni.
A kombikkal utazók gyakran a kalaptartó magasságán túl pakolnak. A csomagrögzítő háló vagy rács ekkor is hasznos lehet, mert baleset esetén bármi – még egy esernyő is -, el tud szabadulni és önálló életre kel. Ha más nincs, akkor a gumipókos rögzítés is segít a magasra rakott csomagok rögzítésében. Aki kerékpárt visz az autó egybenyitott utas- és csomagterében az is nagyon ügyeljen a biztonságos rögzítésre. Félig lehajtott hátsó ülésen kerékpár mellett, ha lehet, kerülni kell utas elhelyezését, hiszen a bringa merev fém alkatrészei egy esetleges oldalütközés esetén súlyos sérüléseket okozhatnak még egy kisebb energiájú ütközés esetén is.

Ha nincs teljesen tele a csomagtartó, akkor soha ne középre tegyük a tárgyakat. Toljuk azokat az üléstámlához és két oldalra. Nagyon szerencsétlen esetben még kisebb súlyú tárgyak is tudnak halálos sérülést okozni, mint például egy kulcscsomó. Emiatt az utastérbe lerakott tárgyakra is figyeljünk, és bár sokan idegenkednek tőle, de a hátsó ülés helyett jobb az ülés előtti lábtérbe a padlóra tenni a vinni valót, vagy a biztonsági övvel rögzíteni.
A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.