Elég drága ma egy gumiabroncs-garnitura ahhoz, hogy vigyázzunk rájuk! A nem használt gumik tárolásában segítünk!
Benne vagyunk a téli/nyárigumi csereidőszakban. A gumiabroncsokkal való törődés nem ér véget az átszereléssel, mert fontos a leszerelt gumik átvizsgálása és megfelelő tárolása. Ezzel elkerülhető a következő gumicserénél a meglepetés, hogy a korábban leszerelt abroncsok hibásak, vagy tárolás közben sérültek lettek, esetleg felszerelhetetlenné deformálódtak. A korosodó abroncsok átvizsgálása különösen fontos, és ez sok magyar autóst érint, mert a tapasztalatok szerint itthon egy autógumi szettel átlag 50-60 ezer kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik fele annyi autózás után új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre. A felmérések szerint az autósok 24 százaléka fenhagyja ugyan a téli gumikat a melegebb évszakra is, azonban ennek a megoldásnak is megvannak a hátrányai. A melegben lágyabb téli gumival a féktávolság 100 km/órás sebességről fékezve 8-10 méterrel is hosszabb lehet, a fogyasztás átlag 10 százalékkal magasabb.
A leszerelt téli gumik megfelelően tárolásával, az állagmegőrzésükről gondoskodunk, ami hatással van a várható élettartamra, és a teljesítményre, végső soron a használati biztonságra. Az autógumis műhelyek által kínált gumihotel egyre népszerűbb, átlag minden tizedik autós veszi igénybe a szolgáltatást – tehát a leszerelt abroncsokat a gumisnál hagyják, aki éves tárolási díjért raktározza azokat a következő használatig. Főképp azoknak jó lehetőség, akik nem tudják az otthonukban megoldani a szakszerű tárolást.
Akik viszont otthon tárolnak, a következőkre figyeljenek:
1., Biztosítsunk megfelelő tárolási körülményeket! Az abroncsokat -5 és 25°C közötti átlaghőmérsékleten, száraz és enyhén szellős helyen tároljuk. Ne legyenek kitéve közvetlen napfénynek és ózonsugárzásnak, mert ezek kedvezőtlen hatást gyakorolnak a gumi tartósságára. A gumikat kazánoktól és radiátoroktól, vagyis hőforrásoktól távol helyezzük el, lehetőleg olyan helyen, ahol a levegő páratartalma nem haladja meg a 70%-ot.
2., Felni nélküli abroncsokat ne tároljunk a szabadban! A szabadban vagy egymásra halmozva tárolt gumik könnyen deformálódhatnak, és később felszerelve menet közben az autó vibrációját idézhetik elő. Ha a felni nélküli abroncsokat helyezzünk egymásra, a rakás maximum 1,5 méter magas legyen, különben az abroncsok saját tömegük miatt deformálódhatnak. Az abroncsokat tárolhatjuk függőleges helyzetben, felállítva is. Ez esetben azonban egy-két havonta 90 fokkal forgassuk el őket, hogy megelőzzük az deformációt.
3., Tároljuk az abroncsokat felnin! Az abroncsokat lehetőleg felnire szerelve tároljuk. Ez esetben az abroncsok tetszőleges módon tárolhatók, akár több abroncs is egymásra tehető, tároláskor pedig nem szükséges rendszeresen forgatni őket. A következő gumicsere idején célszerű azonban az abroncsok nyomását ellenőrizni, amit persze a szakszervizben elvégeznek az autós helyett.
Mit ne tegyünk csúszós úton?
Pár pontban összegyújtöttünk jótanácsokat, amelyek megtartásával minden sofőr jobban teljesíthet, amikor csúszik az út.
Mit ne tegyünk csúszós úton?
Pár pontban összegyújtöttünk jótanácsokat, amelyek megtartásával minden sofőr jobban teljesíthet, amikor csúszik az út.
Ne marja a rozsda
Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.
Ne marja a rozsda
Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.
Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni
A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.
Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni
A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Itt az ideje a téli felkészítésnek
Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.
Itt az ideje a téli felkészítésnek
Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.
Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!
Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.
Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!
Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Csereidő: mehetnek fel a téligumik
Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.
Csereidő: mehetnek fel a téligumik
Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.