Igen is meg nem is, attól függ milyen motort, és attól is, hogy hogyan használják az autót.
Az biztos, hogy az elektromos autókat használóknak, valamint az autójukat védett garázsban tartóknak nagy gondjuk nincs a bemelegítéssel, indíthatnak és mehetnek útjukra gond nélkül. Hasonlóképp cselekedhetnek azok is, akiknek az autóiban állófűtés van, amely programozva, vagy távirányítóval indítva felmelegíti az utasteret és a motor hűtőfolyadékját, így segítve a téli indulást.
De a többieknek sem kell túráztatott motorral a kocsiban ücsörögniük, amíg felmelegszik, sőt ez nem is igazán ajánlott, mert haladás közben a bemelegedés folyamata is gyorsabb. Az üresjárati üzemhez képest, illetve az üresben akár emelt fordulatú üzemeltetéshez képest is, a haladás közben a motor azonos fordulatszámok mellett több üzemanyagot éget el, így értelemszerűen a maradványhőmennyiség is nagyobb: gyorsabb a bemelegedés.
A mai modern motorolajok kenőképessége hidegen is jó, nem marad kenés nélkül a motor hidegüzemben sem, de üzemmelegen az ideális. Ezért nem terheljük hidegen a motort. Az üzemi hőmérséklet eléréséig érdemes kerülni a magasabb fordulatszámokat, az erős gyorsítást, vagy éppen az alacsony fordulatszámon történő erős terhelést. Az éppen beindított hideg motorral ne lőjünk ki azonnal, hagyjuk hagy „törje meg” a kenőanyagot, jusson el az olaj a motor minden részébe, és az emelt hidegüzemi alapjárat lejjebb essen: ez a modern autóknál annyi időt igényel, amíg becsatolja magát a sofőr.
Persze vannak olyan téli szituációk, amikor érdemes álló helyzetben járatni a motort: például amikor nedves hideg van, lefagytak az ablakok, behavazódik az autó, és továbbra is esik a hó. Ilyenkor érdemes a külső hó-, vagy jégkaparás idejére már beindítani a motort, termeljen annyi meleget az elindulásra, hogy ne fagyjanak vissza az üvegfelületek, és a belső páramentesítés is jól működjön.
Ne marja a rozsda
Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.
Ne marja a rozsda
Sokan nem gondolnak rá, pedig az autó fenéklemezei is sérülnek, sérülhetnek a normális utcai használat során is. Érdemes a tél előtt kijavítani a hibákat.
Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni
A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.
Rosszul választott téligumival is lehet csúszkálni
A takarékoskodás is lehet hátrányos, például, ha a téligumibeszerzésnél azon spórol az autós, hogy csak a hajtott tengelyre vásárol évszakspecifikus abroncsot, vagy a kopott gumikat szintén csak az egyik tengelyen cseréli le.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
10 dolog, amit ne tegyünk ködben
Benne vagyunk a köd-szezonba, és ez még hónapokig így lesz. Érdemes újra tisztázni pár vezetési gyakorlati tudnivalót.
Itt az ideje a téli felkészítésnek
Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.
Itt az ideje a téli felkészítésnek
Ha egyszer már havazik és jön a fagy, akkora a legtöbb addig el nem végzett téli ápolással elkéstünk, aznap már nem segítenek. Viszont ha felkészültünk a télre, könnyebb lesz az indulás és az autózás is.
Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!
Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.
Tönkremehet a gumiabroncs, ha rosszul tárolják!
Hiba azt gondolni, hogy a leszerelt autógumiknak nem lehet semmi baja. A helytelen tárolás többet öregíthet egy gumiabroncson, mint a folyamatos használat.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Csereidő: mehetnek fel a téligumik
Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.
Csereidő: mehetnek fel a téligumik
Már elég alacsony a napi középhőmérséklet a nyári abroncsok télire cseréléséhez. A naptár is időszerűséget jelez, bármikor hidegebbre fordulhat az időjárás.
Segítünk a téligumi vásárlásban
Ok lehet a vásárlásra, ha sérült, vagy elkopott az eddig használt gumigarnitura, de az is, ha valaki új(abb) autót vásárolt, és nem kapott hozzá évszakos váltókészletet.
Segítünk a téligumi vásárlásban
Ok lehet a vásárlásra, ha sérült, vagy elkopott az eddig használt gumigarnitura, de az is, ha valaki új(abb) autót vásárolt, és nem kapott hozzá évszakos váltókészletet.