A féklámpa nagyon fontos feladatot lát el, hiszen jelzi a mögöttes forgalomnak, ha az autó lassításba kezd. Ha nem működik, vagy rosszul teszi azt, akkor komoly balesetveszélyt jelent az autózás közben.
A féklámpakapcsoló egy viszonylag egyszerű alkatrész, de a fontosságát az adja, hogy a fékpedál benyomásával ez a legelső érzékelő, amely jelez: előbb kapcsol, minthogy felépülne a féknyomás. Ezért számít fontos jeladónak. Meghibásodása esetén vagy folyamatosan világítanak a féklámpák, vagy még fékezéskor sem kapcsolnak be: ez a két alapvető hibalehetőség áll elő, ha elromlik a féklámpakapcsoló. És ez még nem minden: már több mint húsz éve több berendezésnek is szüksége van arra, hogy a vezérlése tudja, mikor fékez a sofőr. Ilyen a blokkolásgátló, a menetstabilizáló rendszerek, a mai autók esetén, ahol már felsorolni sem tudjuk az úgynevezett vezetéstámogató rendszereket, ott még több alegység vár információra. Tehát autótípusa válogatja, hogy a kapcsoló hiba okán milyen egyéb hibák sora fog jelentkezni.
Tehát a hiba előbb-utóbb felhívja magára a figyelmet. Például úgy, hogy a lezárt üres autóféklámpája égve marad. Ha a fékpedál megmozgatására felold a kapcsoló, akkor egyértelmű a baj oka. Menet közben is jelez a hiba: menet közben úgy érzékelheti a jármű, hogy a sofőr fékez, erre reakcióként például megpróbálja a hajtott kerekek közti fordulatszámkülönbséget orvosolni a menetstabilizáló rendszer vezérlése, majd, ha ez nem sikerül neki, akkor hibajelek jelennek meg a műszerfalon: a legfontosabb üzenet az ESP-hibára utal. Ilyen esetben halaszthatatlan a hiba orvoslása. A féklámpakapcsoló cseréje alapvetően nem bonyolult művelet, nem kíván különösebb szerszámozottságbeli elvárásokat sem.

A féklámpakapcsoló rendszerint a fékpedál felső bekötési pontjának a közelében helyezkedik el. Így lényegében maga a fékpedál kapcsolja mechanikusan. A hozzáféréshez szükséges rendszerint a kárpit bontása. A féklámpakapcsoló általában könnyen oldható módon, például bajonettzárszerűen rögzül a fészkébe, elfordítva húzható ki a helyéről. A kiszereléshez ezen túl még a csatlakozó lehúzását kell megtenni. Az új alkatrész beszerzése előtt érdemes kiszerelni a régit, mert azonos autótípus esetén is gyakoriak az apró alkatrészbeli körülmények, amely a csereszebatosság körét szűkíti.
Az autósboltban cikkszám szerint is működik a cserealkatrész kiválasztása. Az egyszerűbb féklámpakapcsolók ára hét és tizenötezer forint közötti árban futnak: tehát nem csak a munka nem bonyolult, az alkatrészár sem elijesztő, ahhoz képest milyen fontos feladatot lát el. Fontos, hogy ha megérkezik az alkatrész, akkor a kapcsolórudat (amit megnyom a fékpedál) nem érdemes „üresben” piszkálni, mert beszerelés után önbeálló. Az új alkatrész beilleszthető a régi helyére, ezután ellenőrizni kell a működését, majd visszaszerelni a leszedett elemeket. Az egész művelet tiszta időigénye fél-, egy óra.

Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Ködben, esőben vezetni
Esős idő, reggeli hidegek, köd - csupa olyan körülmény, ami próbára teszi a sofőröket és a járművüket is. Felkészültséggel, figyelemmel kell közlekedni, és letenni a "szárazúti" rutint.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a jó világítás a ködben?
A „Látni és látszani” elvnek megfelelni ködös időben rendkívül fontos. Azonban nem mindegy a megoldás mikéntje.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Melyik a csúszósabb: a falevelek vagy a hó?
A lehullott falevelek bizonyos helyzetekben – főleg ha több, vizes rétegben rakódnak egymásra – komoly veszélyt jelentenek a közlekedőkre.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Defekt után mankókerék
A teljes értékű pótkerekek helyett az autógyártók által adott hely-, és súlytakarékos mankókerekek felszerelve gyengébb képességűak, mint az eredeti abroncsok. Felszerelésükkor ezt az autó vezetésekor figyelembe kell venni, és mielőbb kicserélni az eredetivel megegyező méretű és minőségű abroncsra.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Óraátállítás: meg kell szokni
Október 26-án, vasárnap hajnali 3:00-ról 2:00-ra állítjuk át az óráinkat. Megkezdődik a téli időszámítás.
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Fénylik, de nem mindegy hogyan!
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz!
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Vonóhorog felszerelése
Személyautók és kisteherautók akkor vontathatnak szabályosan utánfutót, ha rendelkeznek vonóhoroggal. Új autók esetén ez rendszerint feláras extra, használtautókra, ha nem rendelkeznek vele, utólag is felszerelhető.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
Jó fényszóróval nekivágni a fényhiányos időszaknak
A műanyag fényszórók problémája, hogy ugyan jobban ellenállnak a kőfelverődésnek, mint az üveg, viszont puhább a felületük, így sérülékenyebbek a karcolásokkal szemben, ráadásul öregednek. Viszont polírozással felfrissíthetőek.
