Elindult a szezon az M7-es autópályán. Ez azt jelenti, hogy különleges esemény nélkül, egyszerűen a forgalomsűrűség miatt is kialakulhatnak torlódások.
Hosszú ideje már, hogy a nyári időszakban a szokásos hétvégi csúcsidő nem korlátozódik szigorúan a péntek, szombat, vasárnapra a közkedvelt nyaralási úticélok felé vezető utakon és autópályákon. Sokan, elsősorban akik állandó tóközeli pihenési lehetőséggel rendelkeznek (nyaraló, rokonok) csütörtöktől hétfőig tervezik a hétvégéjüket. Egyre jellemzőbb, hogy kánikula idején az egynapos kirándulások miatt egy-egy hétköznapon is hirtelen megnövekedhet a forgalom az autópályákon.
A nyár beköszöntével és az iskolai tanév lezárásával, főképp hétvégenként fokozatos nő az M7-es autópálya forgalma, így akkor is lecsökkenhet a sebesség a zsúfolt autópályán, ha nem történik sem baleset, sem egyéb rendkívüli esemény. A telített sávokban emiatt megnő a balesetek és szakaszos torlódások kockázata. Összeszedtünk több közlekedési alapszabályt, amelyeket nemcsak az M7-es autópályán, hanem a többi gyorsforgalmi úton is érdemes alkalmaziuk a sofőröknek.
- Hosszabb útra csak elegendő üzemanyaggal induljanak útnak, legyen a kocsiban ásványvíz, frissítő, arra az esetre, ha például egy baleset miatt torlódás alakulna ki vagy teljes útzár lépne életbe
- Erős forgalomban különösen figyeljenek a követési távolság betartására! Ezt a sebesség függvényében válasszák meg, mert ha legalább két másodperccel követik az elöl haladót, akkor váratlan esetben is nagy valószínűséggel meg tudnak állni
- Ha torlódást észlelnek, akkor a fokozatos fékezés mellett kapcsolják be a vészvillogót.
- A torlódás végén hagyjanak nagyobb távolságot a sorvégi autóhoz képest
- Ha eltévesztettek egy lehajtót vagy huzamosabb ideig kell állni a pályán, semmiképpen se forduljanak vissza, ne tolassanak a gyorsforgalmi úton! Az ilyen manőver nemcsak szabálytalan, de életveszélyes is!
- Torlódásban segítsék a mentésben résztvevő járművek előre jutását azzal, hogy a külső forgalmi sávban jobbra, a belső forgalmi sávban pedig balra húzódnak félre
- A leállósávot csak műszaki meghibásodás esetén használják! Kiszálláskor azonnal vegyék fel a láthatósági mellényt – ezért érdemes könnyen elérhető helyen tárolni
- A leállósávon a műszaki okból megállásra kényszerült vagy balesetet szenvedett gépjármű utasainak javasolt haladéktalanul a szalagkorlát mögé húzódni. Ha erre nincs lehetőség, vegyék fel a láthatósági mellényeiket, használjanak elakadásjelzőt
- Tilos a leállósávon előzni, ha a forgalom megáll vagy lépésben halad
- Ha baleset helyszíne mellett haladnak és már nincs szükség segítségnyújtásra, ne „bámészkodjanak”, sok esetben emiatt is jelentősen lelassulhat a forgalom, akár az ellenirányban is, ami újabb balesetveszélyes szituációkat okozhat
- A nyári időszakban többször előfordulnak záporok, zivatarok, ilyenkor egyes esetekben nagyobb mennyiségű csapadék kerülhet hirtelen a burkolatra, ezzel egy időben a látótávolság is váratlanul nagymértékben csökkenhet. Fontos, hogy az út- és látási viszonyoknak megfelelően válasszák meg a sebességét. A vizes útfelület és a lecsökkent látótávolság nagyobb odafigyelést és a sebesség csökkentését igényelheti
A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.