Az autósok, közlekedők is tehetnek azért, hogy mérséklődjenek a dugók, illetve azok hatása, úgy időben, mint kiterjedésben. Az első javaslat már befutott.
A „Dugócsinálók” című cikkünkben elemeztük, hogy miként mélyítik el a forgalmi dugókat maguk a közlekedők is, milyen rossz szokások alakultak ki, milyen hibákat vétenek a sofőrök. Ezek a jelenségek nem csak nekünk tűntek fel, hanem sok más közlekedőnek is. Így természetszerű, hogy felmerülnek olyan gondolatok, amelyek ugyanezzel a problémával kapcsolatosak, és a dolog feloldását segíthetik. Elsőként Zoltán írt nekünk a fenti cikkre reflektálva egy megfontolandó javaslatot. Ki lehet próbálni, mert minden perc, amit nem dugóban töltünk, tiszta nyereség.
„Hogyan juthat át több autó a zöld lámpánál?
Egyszerű, könnyen megtanulható technikával:
Ha indulásra várakozom, akkor ne a közvetlenül előttem álló autó mozgása vezéreljen, hanem az ő előtte lévőé. Erre figyelve, az előttem álló autóval együtt indulhatok (ügyelve persze arra, hogy netán mégsem úgy indul, ahogy szeretném), és együtt áthaladhatunk a szabaddá váló kereszteződésen. A hátrébb várakozó autók ugyanígy.
Ezt az alábbi sémával szemléltetném:
Várakozó autók (1)-(2)-(3)-(4)-(5)-(6)-…
Az (1) autót a közlekedési lámpa vezérli, annak jelére indul
A (2) autóst is a lámpa vezérli, és az együtt indul az (1)-sel
A (3) autós az (1)-t figyeli, és a (2)-sel együtt indul
A (4) autóst a (2) vezérli, és a (3)-sal indul
Az (5) autóst a (3) vezérli, és a (4)-sel indul, és így tovább.
Az eredmény: a (2) autó együtt indul az (1)-sel, a (3) is az (1)-sel, a (4) a (2)-sel (azaz az (1)-sel), az (5) a (3)-sal, (azaz az (1)-sel) – így elméletileg tehát az egész várakozó kocsisor együtt elindulhat!
E technikát közkinccsé téve (becslésem szerint) legalább 2-szer annyi autó haladhat át a szabaddá váló jelzésen, mint eddig – a dugó pedig talán föl sem torlódik…
Ehhez természetesen figyelem és fegyelem szükségeltetik (mint a közlekedésben általában).”
Kerékpárszállítás autóval: bringát a tetőre!
Sokan vinnék, vagy viszik magukkal a kerékpárjaikat túrázásra vagy hosszabb pihenésre. Nem mindegy miképp és mivel szállítják az autón a bringákat!
Kerékpárszállítás autóval: bringát a tetőre!
Sokan vinnék, vagy viszik magukkal a kerékpárjaikat túrázásra vagy hosszabb pihenésre. Nem mindegy miképp és mivel szállítják az autón a bringákat!
Így válasszunk nyárigumit!
Nem könnyű feladat a gumiabroncsválasztás, hiszen javarészt külső információforrásokra kénytelen hagyatkozni a vásárló.
Így válasszunk nyárigumit!
Nem könnyű feladat a gumiabroncsválasztás, hiszen javarészt külső információforrásokra kénytelen hagyatkozni a vásárló.
Elrajtol a bringásszezon!
Az utóbbi években megnőtt a kerékpározás népszerüsége. Szép időben sokan veszik elő a bringájukat, nem csak sportra, hanem mindennapi használatra is. Így nem árt átgondolni, hogy mire érdemes figyelniük, hogy elkerüljék a baleseteket.
Elrajtol a bringásszezon!
Az utóbbi években megnőtt a kerékpározás népszerüsége. Szép időben sokan veszik elő a bringájukat, nem csak sportra, hanem mindennapi használatra is. Így nem árt átgondolni, hogy mire érdemes figyelniük, hogy elkerüljék a baleseteket.
Tavaszi autómosás: nem csak esztétikai okból
Kifelé a télből, befelé a tavaszba már neki lehet esni az autónak és alaposan kitakarítani. Persze belül is, de leginkább kívül és alul, hogy a felhordott közutas fagymentesítő anyagok eltűnjenek a kaszniról: hiszen erősen korrozívak!
Tavaszi autómosás: nem csak esztétikai okból
Kifelé a télből, befelé a tavaszba már neki lehet esni az autónak és alaposan kitakarítani. Persze belül is, de leginkább kívül és alul, hogy a felhordott közutas fagymentesítő anyagok eltűnjenek a kaszniról: hiszen erősen korrozívak!
Küszöbön a motorosidény, ideje rákészülni
A napsütés, a száradó utak hamar előcsalogatják a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag átnézik, vagy átnézetik a gépeiket.
Küszöbön a motorosidény, ideje rákészülni
A napsütés, a száradó utak hamar előcsalogatják a motorkerékpárosokat, akik jól teszik, ha az első gurulás előtt műszakilag átnézik, vagy átnézetik a gépeiket.
Hogyan működik az oltólándzsa?
A közelmúltban 13 darab e-oltólándzsát adományozott a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy az elektromos járművek akkumulátorainak oltása gyorsabb és hatékonyabb legyen.
Hogyan működik az oltólándzsa?
A közelmúltban 13 darab e-oltólándzsát adományozott a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy az elektromos járművek akkumulátorainak oltása gyorsabb és hatékonyabb legyen.
A köd
Sokan, sokszor elmondták már, hogy az autózás veszélyes üzem. Ez különösen igaz rossz látási viszonyok között, főképp, ha ezt a kiszámíthatatlan köd okozza.
A köd
Sokan, sokszor elmondták már, hogy az autózás veszélyes üzem. Ez különösen igaz rossz látási viszonyok között, főképp, ha ezt a kiszámíthatatlan köd okozza.
Gyermekülések biztonságos használata
A gyermek biztonsági rendszerek, gyermekülések, babahordozók, ülésmagasítók annyiféle kivitelben készülnek, hogy a köztük való eligazodás figyelmet igényel. Összegyűjtöttük mik azok az alapvető ismérvek, amelyek alapján kiválasztható a gyermek korának, és az autó típusának is megfelelő, legnagyobb biztonságot nyújtó gyerekülések.
Gyermekülések biztonságos használata
A gyermek biztonsági rendszerek, gyermekülések, babahordozók, ülésmagasítók annyiféle kivitelben készülnek, hogy a köztük való eligazodás figyelmet igényel. Összegyűjtöttük mik azok az alapvető ismérvek, amelyek alapján kiválasztható a gyermek korának, és az autó típusának is megfelelő, legnagyobb biztonságot nyújtó gyerekülések.