Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
A defektet okozó abroncs sérüléseket kategórizálhatjuk a javítható és a javíthatatlan kategóriába. Illetve ma már az autógumikat is lehet így osztályozni, mert egyes nagy teljesítményű, magas sebességindexű típusok defekt utáni javítása tilos. Mert lehet, hogy 130 km/óra sebességgel haladva vidáman szolgálnának javítva, viszont 200 km/óra sebességű száguldáskor feladnák a harcot, ami rendkívül balesetveszélyes szituációt szül.

Visszatérve az „átlagos” képességű abroncsokhoz az alaptézis, hogy a futófelület sérülései javíthatók, a menet közben folyamatosan komoly alakváltozást elszenvedő oldalfalak viszont nem. Azonban a futófelületnek a két szélső mintasorán esett sérülés javítását rendszerint elutasítják a gumisok, és joggal, hiszen közel van az odalfal, a sérült karkaszből a szálszakadás felfuthat az oldalfalra, amely szintén balesetveszélyessé teszi a javított gumiabroncsot. Szintén előfordulhat, hogy a gumis műhely nem vállalja a javítását öreg, túlkoros abroncsoknak.

Javítás tekintetében a sérülés jellege és mérete is számít, így a futófelületen is csak az 5-7 mm-nél nem nagyobb, szúrt jellegű lyukak javíthatók. A nagyobb vágások, hasadások a nem javítható kategóriába sorolódnak. Ha mindezek után a gumis szakműhelyben javíthatónak ítélik az abroncsot, akkor örülhetünk. A gumisok előbb mindig megkeresik a sérülés helyét, ez egyszerűbb, ha a sérülést okozó tárgy (csavar, szög) benne marad a gumiban. Ha nem látható, akkor vízbemertéssel, a sérülésből gyöngyöző levegőbuborékok mutatják meg a lyuk helyét.

Ha már megvan a sérülés, és még benne van az azt okozó tárgy, előbb eltávolítják. Ezután egy dörzsárral szabályossá és érdessé teszik a sérülést. Majd a sérülésnél a gumiabroncs belső felületét is megérdesítik, hogy a defektjavító gombának a talpa jobban megtapadjon. Ha az előkészítés megvan, akkor áthúzzák a sérülésen a gombát. A talprészét görgős eszközzel alaposan rádolgozzák a gumi belső felületére. A futófelületből kilógó javítószárfelesleget levágják.

Ekkor a gumi visszaszerelhető a felnire, a kerék pedig felfújás után az autóra. A javítás átlagos ára 6000-20 000 Ft, gumimérettől és gumisműhelytől függően, mivel a le-, és felszerelés, centrírozás is elvégzendő művelet.




A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.
Mit tegyünk, ha benzin kerül a dízel autóba?
Egy-egy mellétankolási eset mindig előfordul az autótulajdonosok, vag a benzinkutas figyelmetlensége miatt. Nézzük meg mit okoz az idegen üzemanyag, és hogyan hárítható el a baj.

Mit tegyünk, ha benzin kerül a dízel autóba?
Egy-egy mellétankolási eset mindig előfordul az autótulajdonosok, vag a benzinkutas figyelmetlensége miatt. Nézzük meg mit okoz az idegen üzemanyag, és hogyan hárítható el a baj.