A gumicseréket az átlaghőmérséklet és a naptári idő is indokolja. A gumiabroncsok lecserélésének a beütemezése azért is meggondolandó, mert, ha esetleg a felrakásra szánt nyári abroncsokról kiderül, hogy jobb lenne helyettük újat venni, akkor legyen idő kiválasztani és beszerezni az újakat, mert előfordulhat, hogy éppen hiány vagy szállítási nehézség miatt nem kapható a kívánt abroncstípus. Fontos, hogy figyeljünk a közutakon elérhető maximális biztonságra, amelyhez hozzátartozik a megfelelő állapotú és fajtájú abroncsok használata is.

Az átgumizásnál alapveő, hogy a leszerelt-, illetve a felszerelni kívánt gumiabroncsokat és felniket is ellenőrizze szakember. Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője szerint ilyenkor át kell nézni a kerekeket, hogy látható-e fizikai sérülés rajtuk. Horzsolások, vágások, szálszakadásra utaló dudor. A felniken is figyelni kell a peremsérülésekre és az ovalitásra is. Gépre rakva a szerelt kerekeket ki kell egyensúlyoztatni, ekkor az ovalitás is ellenőrizhető.
A szakértő szerint minden átszereléskor új szelepeket kell berakni, mert a műanyag és a fémszelepek is idővel tönkremennek. Használat közben a centrifugális erő hatására mozognak, emiatt a tömítést végző felületeik deformálódnak, kopnak. Idővel ereszteni fognak. Nem nagy költség újra cserélni őket.
Ellenőrizni kell a gumik kopottságát is. A Continental szakértője felhívta a figyelmet rá, hogy kétféle kopásjelzőt alkalmaznak a gyártók. Az egyik jelzi az ajánlott minimum mintamélység elérését, ami a téligumik esetén 4 mm, a nyárigumik esetén 3 mm (eddig garantálják a gyártók, hogy a gumiabroncs az újkori képességeinek a 90 százalékával rendelkezik). A másik kopásjelző a törvényileg előírt minimális 1,6 mm-es futózatmélységet jelzi.
Menkó Illés szerint érdemes a gyártó által javasolt kopásszint elérésekor cserélni az abroncsot. Példaként hozta fel, hogy drasztikusan csökken az abroncsok teljesítménye, amint a javasolt kopásszint alá megy a mintamélység. Ebben egyedül a nyári száraz úti fékút a kivétel, amely a kopással valamelyest javul, minthogy az alacsonnyá vált minták kevésbé deformálódnak. Azonban míg egy 1,6 mm mintamélységű abronccsal a vizes útfelületen mért fékút akár duplája is lehet az újkorinak, addig a száraz aszfalton mért fékút maximum 1 méterrel rövidül. A javulás aránya sokkal kisebb, mint a képességvesztés aránya, mert, ha 80 km/óra sebességről vészfékez egy átlagos autó vizes úton a kopott gumival, akkor 30-ról 60 méterre nőhet a fékútja, míg száraz úton 30 méterről csak 29 méterre csökken.

Tehát csak olyan gumiabroncsokat szabad felszereltetni a kocsikra, amelyeknek az állapota megfelelő. A szakértő még azt is javasolta, hogy az abroncsok helyzetét tengelyenként a forgásirány megváltoztatása nélkül 5-10 ezer kilométerenként érdemes felcserélni, hogy a gumik kopása egyenletes legyen.