Bár lehetnek még hideg napok, a napos tavaszi idő mellett a jövő héten induló április is jelzi, hogy itt az ideje lecserélni az autókon a téligumikat.
A gumicseréket az átlaghőmérséklet és a naptári idő is indokolja. A gumiabroncsok lecserélésének a beütemezése azért is meggondolandó, mert, ha esetleg a felrakásra szánt nyári abroncsokról kiderül, hogy jobb lenne helyettük újat venni, akkor legyen idő kiválasztani és beszerezni az újakat, mert előfordulhat, hogy éppen hiány vagy szállítási nehézség miatt nem kapható a kívánt abroncstípus. Fontos, hogy figyeljünk a közutakon elérhető maximális biztonságra, amelyhez hozzátartozik a megfelelő állapotú és fajtájú abroncsok használata is.

Az átgumizásnál alapveő, hogy a leszerelt-, illetve a felszerelni kívánt gumiabroncsokat és felniket is ellenőrizze szakember. Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője szerint ilyenkor át kell nézni a kerekeket, hogy látható-e fizikai sérülés rajtuk. Horzsolások, vágások, szálszakadásra utaló dudor. A felniken is figyelni kell a peremsérülésekre és az ovalitásra is. Gépre rakva a szerelt kerekeket ki kell egyensúlyoztatni, ekkor az ovalitás is ellenőrizhető.
A szakértő szerint minden átszereléskor új szelepeket kell berakni, mert a műanyag és a fémszelepek is idővel tönkremennek. Használat közben a centrifugális erő hatására mozognak, emiatt a tömítést végző felületeik deformálódnak, kopnak. Idővel ereszteni fognak. Nem nagy költség újra cserélni őket.
Ellenőrizni kell a gumik kopottságát is. A Continental szakértője felhívta a figyelmet rá, hogy kétféle kopásjelzőt alkalmaznak a gyártók. Az egyik jelzi az ajánlott minimum mintamélység elérését, ami a téligumik esetén 4 mm, a nyárigumik esetén 3 mm (eddig garantálják a gyártók, hogy a gumiabroncs az újkori képességeinek a 90 százalékával rendelkezik). A másik kopásjelző a törvényileg előírt minimális 1,6 mm-es futózatmélységet jelzi.
Menkó Illés szerint érdemes a gyártó által javasolt kopásszint elérésekor cserélni az abroncsot. Példaként hozta fel, hogy drasztikusan csökken az abroncsok teljesítménye, amint a javasolt kopásszint alá megy a mintamélység. Ebben egyedül a nyári száraz úti fékút a kivétel, amely a kopással valamelyest javul, minthogy az alacsonnyá vált minták kevésbé deformálódnak. Azonban míg egy 1,6 mm mintamélységű abronccsal a vizes útfelületen mért fékút akár duplája is lehet az újkorinak, addig a száraz aszfalton mért fékút maximum 1 méterrel rövidül. A javulás aránya sokkal kisebb, mint a képességvesztés aránya, mert, ha 80 km/óra sebességről vészfékez egy átlagos autó vizes úton a kopott gumival, akkor 30-ról 60 méterre nőhet a fékútja, míg száraz úton 30 méterről csak 29 méterre csökken.

Tehát csak olyan gumiabroncsokat szabad felszereltetni a kocsikra, amelyeknek az állapota megfelelő. A szakértő még azt is javasolta, hogy az abroncsok helyzetét tengelyenként a forgásirány megváltoztatása nélkül 5-10 ezer kilométerenként érdemes felcserélni, hogy a gumik kopása egyenletes legyen.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Túlfogyasztást és instabilitást okoz, ha puha a gumi
Balesetveszélyes és nem mellékesen a gumiabroncsot is rohamtempóban koptató, valamint más alkatrészeket-, valamint a pénztárcát is terhelő, ha túl puha, vagy túl kemény gumikkal jár az autós.

Túlfogyasztást és instabilitást okoz, ha puha a gumi
Balesetveszélyes és nem mellékesen a gumiabroncsot is rohamtempóban koptató, valamint más alkatrészeket-, valamint a pénztárcát is terhelő, ha túl puha, vagy túl kemény gumikkal jár az autós.
Szélvédő kőfelverődés javítása csere nélkül
Az autópályákon és az építkezések közelében a leggyakoribb, hogy kő pattan a szélvédőre és sérülést okoz rajta. Szerencsés esetben nem kell kicserélni a drága szélvédőt és javítható a hiba.

Szélvédő kőfelverődés javítása csere nélkül
Az autópályákon és az építkezések közelében a leggyakoribb, hogy kő pattan a szélvédőre és sérülést okoz rajta. Szerencsés esetben nem kell kicserélni a drága szélvédőt és javítható a hiba.
Biztonsággal a suliba!
Hogy a gyerekek biztonságosan jussanak be az iskolákba, valamint onnan haza, fontos néhány biztonsági szabályt elsajátítani, és alkalmazni.

Biztonsággal a suliba!
Hogy a gyerekek biztonságosan jussanak be az iskolákba, valamint onnan haza, fontos néhány biztonsági szabályt elsajátítani, és alkalmazni.
Alkalmazkodj a zsúfolt autópályához!
Összegyűjtöttünk egy autópálya viselkedési etikettet, hogy kevesebb legyen az autópályabaleset!

Alkalmazkodj a zsúfolt autópályához!
Összegyűjtöttünk egy autópálya viselkedési etikettet, hogy kevesebb legyen az autópályabaleset!
Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.

Kinek jó a defektmentes abroncs?
Több autósban felmerül, hogy a hagyományos abroncsait defektmentesre cserélteti, ezzel kiváltva egy lehetséges defekt okozta kellemetlenségeket. Sokan próbálták, de keveseknek vált be.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Hamarosan udvarolnak a szarvasok is
November közepéig az országutakon, különösen az erdős, ligetes szakaszokon számítani kell a szarvasok megjelenésére az úttesten.

Hamarosan udvarolnak a szarvasok is
November közepéig az országutakon, különösen az erdős, ligetes szakaszokon számítani kell a szarvasok megjelenésére az úttesten.