A közlekedésben való együttműködés és összehangoltság fontosságára hívja fel a figyelmet az „Az út nem küzdőtér” kampány.
Erőfitogtatás helyett együttműködésre szólit fel az „Az út nem küzdőtér” kampány. Az alkotók célja hogy felhívják a figyelmet arra, hogy a balesetek nagy része figyelmetlenség, kapkodás és/vagy a szabályok be nem tartása miatt következik be. Holott a kölcsönös figyelem és együttműködés elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez. Nem szabad az utakat versenypályának vagy küzdőtérnek tekinteni, hiszen alapvetően céljuk szerint a biztonságos közlekedés helyszínei.
A kampányban pár rövid tanácsot fogalmaztak meg az autósoknak, motorkerékpárosoknak és kerékpárosoknak.
Autósoknak:
Figyelj jobban a két keréken közlekedőkre és gyalogosokra, különösen lakott területen belül és kanyarban! Tarts megfelelő követési távolságot, és adj elegendő helyet az előzésnél!
Lassíts és légy türelmes – a közlekedés nem harc, hanem együttműködés!
Motorosoknak és kerékpárosoknak:
Légy látható – használj megfelelő világítást és fényvisszaverő eszközöket!
Tartsd be a közlekedési szabályokat, és nagyon figyelj az autósokra, egyéb járművekre!
Védd magad! Mindig viselj bukósisakot és védőfelszerelést!
Mindenkinek:
Nem te vagy a “main character”, mindenki egyenrangú fél.
Nem egy akciófilmben vagy.
Tegyél te is a biztonságos közlekedésért!
A gyakorlati közlekedés nyelvezetére fordítva fontos a türelem, a kresz szabályok (mint keretrendszer) betartása, hiszen ez alapján ítélik meg a forgalomban résztvevők a többiek várható cselekvési mintáit. Tehát például feltételezzük, hogy a másik jármű megáll a „stop” táblánál, vagy a gyalogátkelőhelyen nem „húz” át váratlanul egy kerékpáros, vagy senki nem előz a leállósávban.
Fontos, hogy senki ne próbálja „tanítani, oktatni” a másik közlekedőt, mert másképp viselkedik, másképp értelmezi a kreszt-t. Például a sebességhatárok betartása mellett is jellemzőek a nagyobb haladási sebességbeli eltérések: ilyenkor a lassabbak nyugodtan elengedhetik a gyorsabbat, nem kell akadályozni őket, hiszen ők sem akadályozzák majd a lassabban haladni tudókat-kívánókat, hiszen gyorsabbak, tehát „ahogy jöttek úgy mennek”. Hasonlóképp a gyorsabbaknak sem kell agresszív viselkedéssel büntetni a lassabbat, amint lehet (tehát engedik a szabályok és a körülmények) előzzék meg a lassabbat és haladjanak tovább békével. Mindemellett mindenkinek jó tanács, hogy a harmonikus közlekedésért próbálják a haladási sebességüket a forgalom kialakult tempójához igazítani, akkor eleve csökken a haladási sebesség eltéréseiből adódó forgalmi feszültség.
A kerékpárosoknak érdemes keresni a kerékpárutakat, hiszen egyre több van belőlük, főképp, ha azok párhuzamosan haladnak az autóúttal. Kerüljék a nagyforgalmú és magasabb haladási sebességű utakat, ott az autósok is kevésbé számítanak kerékpáros jelenlétre. Különösen a fővárosi kerékpározás során érdemes tudatosítani, hogy a kerékpár is jármű, tehát vonatkozik rá a kresz. Az autós kerékpáros együttműködés során az egymás melletti elhaladás gyakorta a legkritikusabb, rossz burkolatú úton, emelkedőn érdemes a járművezetőknek az előzés során nagyobb oldaltávolságot tartani, a kerékpárosok pedig az álló kocsisor(ok) mellett-között elhaladva figyeljenek, mert erre nem feltétlenül számít az autóvezető.
A motorkerékpár-gépjármű együttműködésben szintén a láthatóság, a holttérben haladás, amire nagyon figyelniük kell a vezetőknek. Továbbá a motorkerékpárok dinamikája az autók többségétől jelentősen eltérő, így az autósokat, különösen a gyakorlatlan sofőröket meglepheti egy számukra váratlanul gyorsító, és „hirtelen ott termő” motorkerékpáros, amelyre könnyen rossz vészhelyzeti reakcióval válaszolhatnak.
Végezetül fontos tudatosítani, hogy még a legjobb sofőrök is hibáznak, így fontos az egymás iránti figyelem. Védjük ki a másik hibáját, ne büntessük érte, hiszen lehet, hogy más alkalommal a mi hibánk kivédésére kényszerül egy másik közlekedő!
A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.

A lehullott nedves falevél úgy csúszik, mint a hó
Az úttesten lévő falevelek rontják a gumiabroncsok tapadását, ez elsősorban kanyarodáskor és fékezéskor lehet veszélyes. Az átnedvesedett falevelek legalább annyira csúszósak, mint a hó.
Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.

Nem árt az autónak egy őszi átvizsgálás
A rövidebb nappalok, a hidegebb éjszakák, a ködös hajnalok, a több csapadék a meleg évszaktól eltérő kihívások elé állítja az autót és a gazdáját is. Végigvesszük milyen karbantartásokat és ellenőrzéseket érdemes elvégezni ilyenkor az autón, hogy hűen szolgáljon.
Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.

Az izzócsere lassan a múlté
A látni és látszani alapja, hogy működjenek a kocsi világítótestjei. Ez a feladat mára bonyolult feladvánnyá vált.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.

Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.

Újabb veszélyes hiba: ha elromlik a forgásjeladó
Rossz élmény, ha az autópályán egyszer csak elfogy a teljesítmény az autóból és hibajelekkel hinti be a műszerfalat. Ilyet is okozhat a forgásjeladó hibája.
Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.

Defektjavítás – bármikor szükség lehet rá
Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.

Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.