Október 27-én, vasárnap hajnali 3 órakor vissza kell állítani az órákat hajnali 2 órára. Délután korábban sötétedik majd, reggel világosabb lesz.
Az Európai Unióban már évekkel ezelőtt döntés született arról, hogy meg kellene szüntetni a tavaszi, illetve a téli óraállítást. Szakértők szerint egészségügyi szempontból sem lenne előnytelen egy ilyen lépés – mégsem történik semmi. Korábban a Magyar Alvás Szövetség is közölte: az alváskutatók és az idő biológiájával foglalkozó hazai, illetve nemzetközi szakmai szervezetek véleménye szerint is az emberek számára a standard időszámítás lenne a leginkább megfelelő.
Az egészségünknek nem tesz jót az átállás, energiából viszont kevesebbet fogyasztunk. Az őszi óraátállításra idén 2024. október 27-én, vasárnap hajnalban kerül sor. Ekkor hajnali 3 órakor 2 órára állítjuk vissza az óráinkat, azaz egy órával tovább lehet aludni. Az óraátállítás hagyományosan a téli időszámítás kezdetét jelzi, amikor is a napok rövidebbé válnak, és hamarabb sötétedik. Ez sokak számára jelentős hatással van a mindennapokra, legyen szó munkáról, közlekedésről, vagy akár a közérzetről.
A napsütéses órák számának csökkenése hangulati változásokhoz, csökkent energiaszinthez, valamint a fokozott fáradtsághoz és szomorúságra való hajlamhoz vezethet. Az őszi átállás – amikor egy órával tovább alhatunk – rövid távon még akár pozitív hatással is lehet, hiszen az extra órának hála többet pihenhetünk. Hosszabb távon azonban meg tudja ez is viselni a szervezetet és a pszichét.
A tavaszi átállásról ez már nem mondható el. Jobban megviseli a szervezetet, hiszen olyankor egy órával kevesebbet alhatunk, és annyival is kell korábban kelni. A nyári időszámításra való áttérés utáni időszakban nő a szívrohamok és a balesetek gyakorisága, valamint csökken a produktivitás.
A biológiai kockázatok mellett a balesetek gyakoriságának növekedését is megfigyelték az óraátállítás után. Egy korábbi amerikai kutatás szerint az átállítást követő héten az átlagoshoz képest 6 százalékkal több autóbaleset szokott történni, ami valószínűleg a járművezetők és a gyalogosok alváshiányának, vagy a megváltozó látási viszonyoknak tudható be. Ezenkívül a munkahelyi baleseteknél is azt figyelték meg egy másik tanulmányban, hogy az óraátállítás után nőtt a gyakoriságuk.
Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.

Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.