Áramlik a tőke az autonóm közlekedésre képes járművek fejlesztésébe. Kínában és az USA-ban már tesztszerűen közlekednek a taxisofőrt nem igénylő önműködő taxik.
A kínai Pony.ai fejlesztőcég a robot-taxikat már nem csak Guangzhou tartományban teszteli, erre Kaliforniában is engedélyt kapott. Erre a Toyota is felfigyelt, és együttműködési megállapodást kötött az autonóm autók és a technológiára épülő robottaxi szolgáltatások fejlesztésére. Ez gyorsítani fogja a piacérett rendszer elterjedését.
A Pony.ai egy Kínában és a Szilícium-völgyben működő startup cég, amely a biztonságos és megbízható önvezető technológia kidolgozásával foglalkozik. A 2016 végén alapított vállalatba ez év áprilisáig megközelítőleg 300 millió dollárt ruháztak be olyan befektetők, mint például a Sequoia Capital China, az IDG Capital, a Legend Capital, a Morningside Venture Capital, a ClearVue Partners és az Eight Roads (a Fidelity Investments üzletága). Így jelenleg ez a cég számít a legértékesebb önvezetéssel foglalkozó startupnak Kínában.
A Pony.ai az önvezető mobilitási megoldások kidolgozása révén forradalmasítaná a fuvarozási ágazatot. A cég 2018 vége óta teszteli a robottaxi-szolgáltatás PonyPilot nevű kísérleti változatát Guangzhouban. Ezzel a Pony.ai lett az első robottaxi-szolgáltatást működtető, illetve a fogyasztók számára önvezető fuvarokat kínáló vállalat Kínában.
2019 júniusában a cég Kaliforniában is megkapta a robottaxi-szolgáltatás végzésére feljogosító engedélyt, így megjelent a mobilitási szolgáltatások globális piacán. Szerintük az önvezető technológia a jobb fuvarozási rendszer kiépítésének kulcsa. Hasonlóan gondolkozik a világ egyik vezető autógyártója, a Toyota is, amely nagy fejlődési potenciált lát az önvezető eszközökben. Főkép, ha azt a vállalat fejlett alternatív hajtásrendszerű járműveivel társítják.
A Pony.ai számára a Toyotával való együttműködés a sikeres fejlesztés után a nagy japán konszern piacaira való kijutást jelenti, amelyben ott szerepel Európa, és azon belül Magyarország is. A technológiai tesztidőszakra 2-4 éves időtartamot jósolnak, így várhatóan a jövő évtized elején jelenhetnek meg a városokban az élesben üzemeltetett robottaxik.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!