Praktikus tanács az autózás hőskorából: haa a vezetőülés alacsony, emeljük meg fatéglákkal.
Még mielőtt valaki elájulna az ötlettől, mindenkit megnyugtatunk, hogy ez a tanács 1950-ben jelent meg az Autó-Motor 2. számában. Ma már teljesen természetesen, hogy az első ülések magasságán lehet állítani, 70 évvel ezelőtt viszont ez a lehetőség még nem volt adott. Ezért is próbált segíteni az Autó-Motor azoknak, akiknek túl alacsony volt a vezetőülés. Ahogy írták, „Nincsen kellemetlenebb annál, amikor a vezetőülés túl alacsony. A gépkocsivezető ilyenkor két megoldás között választhat: vagy meggörnyeszti a hátát, hogy a kormánykerék küllői közül lásson ki, vagy pedig hamisítatlan zsiráfnyakat rögtönöz. Mindkét testhelyzet fárasztó és csökkenti a forgalombiztonságot, hiszen elsőrendű követelmény, hogy a vezető minél kényelmesebb testhelyzetben végezze nehéz és felelősségteljes munkáját, hogy emberben és anyagban ne tegyen kárt.”
A tanácsok közt persze nem csak a fatégla szerepelt, hanem például az, hogy „sokan úgy segítenek magukon, hogy megfelelő vastagságú sejtgumi (laticel) párnát helyeznek az ülésre. Ez a megoldás nem tökéletes, mert a sejtgumi nagyon puha és ennek következtében, ha vastagabb minőséget használunk, testünket nem tudjuk úgy rögzíteni az ülésen, amint az kívánatos volna.”
A tuti megoldás viszont a fatégla. Pontos leírást is ad az újság.
„Négy megfelelő vastagságú fatéglát készíttetni és azokat az ábrán látható módon elhelyezni az üléstalpazat alatt. Az csak természetes, hogy ilyenkor a rendesnél hosszabb rögzítő-csavarokat kell alkalmazni. Hogy a fa-alátétek milyen vastagok legyenek, azt a vezető, illetve a kormánykerék magassága szabja meg. Legjobb vastagabb fatéglákat készíttetni, és ha azok túl magasak, néhány gyaluhúzással elvégezhetjük a pontos méretezést.” – írta 1950-ben az Autó-Motor.
Forrás: Arcanum Digitális Tudománytár
Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.

Megnyitották a BMW debreceni “tehetség gyárát”
TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében.
Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!

Ismét MotoMia! Várjuk a motorosokat!
Budapesten a KTM Centrum területén várunk minden motorost, aki szívesen résztvenne az idény első motorkerékpáros rendezvényén!
MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!

MÁV-OBB rajzpályázat
A MÁV és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös óriásplakát-tervező pályázatot hirdet középiskolásoknak. Tervezz óriásplakátot, hívd fel a közlekedők figyelmét, hogy vasúti átjáróhoz közelednek. Az óriásplakát felirata: VIGYÁZZ! VASÚTI ÁTJÁRÓ!
Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.

Szétbírságolták az európai autógyártókat
Az EU 458 millió eurós bírságot szabott ki az autógyártókra a járművek újrahasznosítása körüli kartell miatt.
Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.

Biztonságosabbak az európai utak
Az Európai Bizottság jelentése szerint csökkent a közúti balesetekben elhunytak száma az EU-ban.
Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.

Jobban félnek az utasok az önvezető autókban
Az önvezető autók utasainak reakcióit vizsgálták az SZTE kutatói.
Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.

Időt nyertek az európai autógyártók
Az Európai Bizottság döntése szerint a szén-dioxid-kibocsátási kvótákat az idei év helyett csak 2027-től szigorítják az új személyautók esetében.
Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.

Hollandia és az ittas vezetők
A bringák országában megengedőbbek a szabályok, kis mennyiségű alkohol fogyasztását engedik a sofőröknek. De a visszaesőket kivonnák a forgalomból.