Mivel az autók világa is egyre inkább szerves része a kibertérnek, a gyártóknak az új problémákkal is szembe kell nézniük.
A konnektivitás az új fejlesztésű autókban természetesnek számít. Megkönnyíti a diagnosztikát és lehetővé teszi a felhőalapú szoftverfrissítéseket, másrészt sok komfort funkciót is használhatnak vele az autósok. Egy-egy autóban ma már ezer mikrochip van, és a kocsik különböző egységei kapcsolódnak az internetre és kommunikálnak más eszközökkel, online szerverekkel. 2021-ben 237 millió autó bírt internetkapcsolattal, addig jövőre ez a szám 400 millió fölé nő. Mindennek azonban ára van. Ami ugyanis kapcsolódik az internetre, ahhoz rossz szándékkal is hozzá lehet férni. A legjobb esetben ez csak annyit tesz, hogy adatlopás történik, legrosszabb esetben – ahogy ez már meg is történt az Egyesült Államokban – a hacker fizikai értelemben is átveszi az irányítást az autó fölött és balesetet okozhat.
A gyártóknak erre az új fenyegetésre választ kell találniuk. Ezért fogott össze a Toyota, a Mazda és a Hitachi, az Aisin és a Denso, hogy olyan kiberbiztonsági tervet dolgozzanak ki, amely vonatkozik a beszállítókra, a teljes beszállítási láncra, valamint a szervizpontokra is, de már a fejlesztés és a gyártás során is alkalmazzák majd az új alapelveket. Az új kiberbiztonsági sztenderdek vonatkoznak majd a biztonságosabb szoftverekre, illetve a védett komponensek olyan közös készletére, amelyeket a márkák közösen használnak. Ha minden beszállító és gyártó betartja a közösen hozott szabályokat, akkor a kocsiban futó programok kevésbé sebezhetőek. A szabványosítás ma még ezen a téren ritka, hiszen ugyanannak a funkciónak még a neve is eltér a különböző márkák autóiban; intelligens sebességtartó automatika, adaptív sebességtartó automatika, okos sebességtartó automatika.
Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.

Segítik a könnyebb közlekedést
High-tech megoldásokkal segít a mozgáskorlátozottaknak a Toyota.
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.