A Német Közlekedésbiztonsági Tanács (Der Deutsche Verkehrssicherheitsrat, a továbbiakban: DVR) a 2012. szeptember 12-én Baden Württemberg tartomány székhelyén, Stuttgartban megtartott ülésén „frontot nyitott” az ittas járművezetőkkel szemben, és a teljes alkoholtilalom elrendelésének kérdéskörét javasolta a politika napirendjére tűzni. A DVR lépésének hátterében az áll, hogy az ittas járművezetés Németországban is a balesetek okozásának, a halálos és súlyos sérülések létrejöttének kiemelt oka.
A DVR szakértői meg van győződve arról, hogy az abszolút alkoholtilalom bevezetése által az ittasan okozott balesetek, valamint a közúti balesetben meghalt, illetve megsérült személyek száma egyértelműen csökkenni fog. Tekintettel arra, hogy az ittas vezetés az esetek többségében gyorshajtással is párosul, így a tilalom bevezetése a sérülések súlyosságának csökkentését is eredményezi (alacsonyabb ütközési, vagy elütési sebesség mellett a sérülések általában enyhébbek).
A statisztikák arról árulkodnak, hogy Németországban 2011-ben 400 fő vesztette életét olyan közúti balesetben, melyet szeszesitaltól befolyásolt állapotban lévő személy okozott. Az elhunytakon túl 19 809 személy sérült meg hasonló balesetben, közülük 5 515-en súlyosan.
Ezek a DVR szerint elfogadhatatlanul magas számok, s az alapvető emberi jogok biztosítása, valamint a közlekedésbiztonsági érdekek sürgős és radikális lépéseket követelnek.
A DVR elnöke, Walter Eichendorf szerint az alkoholos befolyásoltság alatt történő járművezetés a nem megfelelő sebesség alkalmazása, valamint a biztonsági öv használatának elmulasztása mellett az európai utak fő gyilkosának tekintendő. Eichendorf álláspontja szerint a közúti közlekedés résztvevői életének, testi épsége védelmének vitathatatlanul elsőbbséget kell élveznie minden más szemponttal szemben.
„A szabályok meglehetősen világosak” – állítja a DVR elnöke: „aki vezet, ne igyon alkoholt, és aki iszik, az pedig ne vezessen”. Azt napjainkban még nem lehet megjósolni, hogy Németországban a járművezetés előtti és alatti alkoholfogyasztás teljes betiltása megvalósul-e, és ha igen, mikor. Mindenesetre jó előjel, hogy a kezdő vezetők és a hivatásos sofőrök esetében a németeknél néhány éve már „zéró tolerancia” van, s az intézkedést a társadalom többsége akceptálja.
Az egy évvel ezelőtt, 2011. november 09-én közzétett német közlekedésbiztonsági program ugyanakkor nem tartalmaz olyan kormányzati tervet, vagy elképzelést, mely az elkövetkezendő években a teljes alkoholtilalmat valamennyi járművezetőre ki kívánná terjeszteni, így a kérdéskör továbbra is nyitott.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Seprűvel a vihar ellen
A kínai ipar Európai térnyerése ellen tenne az EU, azonban a német autóipar ellene van a kínai elektromos autókra kivetendő uniós védővámoknak.
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Harcolnak a forgalom-ellenőrző kamerákkal
Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Túl vannak az egymillión
A BMW egymilliónál több elektromos autót értékesített, ez a szegmens lett náluk a húzóágazat.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.
Elektromos autóval mentik az elektromos autókat
Elektromos segélykocsi siet a lemerült akkus elektromos autókhoz Ausztráliában. Nagyok a távolságok, kevés a töltő.