Új módszert dolgozott ki a Toyota arra, hogy a felhasználók ne felejthessék az álló autóban gyermeküket vagy négylábú kedvencüket.
A Toyota először 2022-ben mutatta be azt az érzékelő rendszert, amely egy, a NASA által kikísérletezett technológiával észleli utastérben tartózkodó élőlényeket – egy takaró alatt dobogó, apró szív is elég ahhoz, hogy a rendszer érzékelje a gyermeket vagy kisállatot. A technológiát akkor egy kísérleti Sienna kisbusz fedélzetén mutatta be a Toyota, és bár ennek az AutonoMaaS koncepciójárműnek a névadó lényege, az önvezető képesség nem jött össze, az utastéri radart végül szériagyártásig fejlesztették.
A rendszer, amely az Advanced Rear Seat Reminder System (hátsó ülés foglaltságára figyelmeztető, rendszer) néven kerül forgalomba, a tetőkárpit mögé beépített, 60 GHz-es radarral pásztázza a második és (ha van) a harmadik üléssort. Amennyiben a gyújtás levételét követően a vezető oldali ajtót kinyitották, majd becsukták, és a központi zárat is aktiválták, és a rendszer élőlényt észlel az utastérben, akkor egymásra épülő, egyre határozottabb riasztásokkal hívja fel a figyelmet a vészhelyzetre.
A belső mozgás első jelére bekapcsolja a vészvillogót, és diszkrét hangjelzést ad. Másfél percig vár, aztán – amennyiben még mindig észleli az élőlényt – a dudát is bekapcsolja a riasztási körbe. Ezek a rendszerek csak a központi zár aktiválását követően élesednek – a fejlesztők alighanem úgy gondolkodtak, hogy amennyiben az autó nyitva marad, a vezető vélhetően rövid időn belül vissza szándékozik térni a járműhöz.
A hangjelzések a riasztás első szintjét jelentik. Ha az ügyfél regisztrált a Toyota okostelefonos alkalmazáson keresztül elérhető Safety Connect (online biztonság) funkcióra, az autó a legelső riasztás után mintegy 4 perccel figyelmeztető üzenetet küld a telefonos alkalmazásban, valamint SMS-ben. Ha további két percig sem reagál a vezető, a rendszer felhívja őt a mobiltelefonján, és automatizált üzenetben tájékoztatja a vészhelyzetről. A rendszer már rendelhető a Sienna egyterű 2025-ös modellévű változatába. (A Toyota Sienna az észak-amerikai piacra készült).
Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.

Mindentjáró terepjáró
A Toyota Land Cruiser az autós világban elismerten a legjobb öt civil terepjáróként számon tartott típus. Tehetsége kiaknázására az izlandi Arctic Trucks átalakításokat végzett a 250-es altipuson.
BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.

BMW kulisszatitkok
A BMW használja a világ legnagyobb és legcsendesebb statikus szélcsatornáját.
Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.

Rosszul állunk Budapesten
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak a csúcsforgalomban.
Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.

Hat és tíz év közötti autót vennének a legtöbben
Az autót vásárolni szándékozók kétharmada használt kocsit keresne – derül ki egy felmérésből.
Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.

Egyre többen vásárolnak
13 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma 2024-ben Magyarországon.
Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.

Kritikus évek várnak az európai járműiparra
A magyar járműipar számára kulcskérdés lesz a közeljövőben, hogy a kínai gyártók térnyerésével mennyit csökken a német autógyártók piaci részesedése Európában.
Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.

Nem lehet eléggé korán kezdeni
Az ORFK-OBB és partnerei 100 általános iskolást láttak vendégül a MiniPoliszban.
A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.

A Heim Pál gyermekkórházban jártunk
Szujó Zoltán segítségével igyekeztünk pár vidám pillanatot csempészni a gyógyuló gyerekek kórházi idejébe.